شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر کل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات حوزه

حوزه/ مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اعلام محک خوب فرآیندی و نرم‌افزاری در جریان رزمایش رمضانی «ارائه خدمات غیرحضوری» این مرکز تصریح کرد: سرعت پاسخگویی به درخواست‌های ثبت شده طلاب در این رزمایش از میانگین ۶ روز به کمتر از ۷ ساعت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که این رزمایش از اول ماه مبارک رمضان در استان قم و از یازدهم این ماه در سایر استان‌ها با رمز «یا کریم اهل بیت (ع)» آغاز شد، خاطر نشان کرد: این رزمایش با اهدافی مانند «شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود در سامانه‌های مرکز خدمات»، «فرهنگ‌سازی و آشنا کردن بیشتر جامعه هدف در استفاده از ابزارهای غیرحضوری» و همچنین «آشنایی بیشتر مجموعه کارکنان مرکز با امور فناوری اطلاعات و ارائه این خدمات در بستر غیر حضوری» به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: البته اذعان داریم که اهدافی مانند فرهنگ سازی غیرحضوری کردن خدمات، هدفی طولانی مدت است و ان شاء الله تمرکز بر این هدف در غیر از زمان رزمایش هم ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه همچنین بیان داشت: در مدت برگزاری این رزمایش، بیش از ۱۴ هزار درخواست غیرحضوری طلاب و روحانیون در سامانه ثبت شد و تلاش ما و همکاران بر این بود تا با حداکثر سرعت به این درخواست‌ها پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: در این مدت ۴۰ مورد اصلاحی در فرآیندها و برای ارتقای سیستم‌های غیرحضوری مرکز شناسایی شد که ۳۰ مورد از آن‌ها در همین ایام رزمایش اصلاح شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی ادامه داد: البته ۲۵ مورد دیگر هم شناسایی شده که فعلاً امکان غیرحضوری کردن آن‌ها نیست که این موارد هم برای بهبود بخشیدن روند فرآیندها در دست بررسی است.

مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اعلام محک خوب فرآیندی و نرم‌افزاری در جریان رزمایش رمضانی «ارائه خدمات غیرحضوری» این مرکز تصریح کرد: سرعت پاسخگویی به درخواست‌های ثبت شده طلاب در این رزمایش از میانگین ۶ روز به کمتر از ۷ ساعت رسید.

وی با بیان این که شعار امسال مرکز خدمات، «هدفمندسازی و غیرحضوری کردن خدمات» است تصریح کرد: ان شاء الله پیگیری این شعار در قالب غیر رزمایش هم ادامه می‌یابد و این مسیر با جدیت بیشتری دنبال می‌شود که در این راستا، تصمیم گرفتیم تا کارگروه رزمایش به کارگروه خدمات غیرحضوری تغییر نام دهد و جلسات هماهنگی ماهانه آن ادامه پیدا کند.

مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سپس تأکید کرد: ضرورت تبدیل برخی فرآیندهای حضوری به فرآیندهای غیرحضوری، ارتقای نرم‌افزارها، آموزش و فرهنگ‌سازی مخاطبان و جامعه هدف و همچنین دسترسی بیشتر طلاب و روحانیون به این ابزارها ازجمله اهداف مهم این اداره کل است که همچنان با جدیت پیگیری می‌شود.

وی همچنین از تولید برخی ابزارها و نرم‌افزارهای تکمیلی در جریان برگزاری رزمایش خبر داد و گفت: تداوم استفاده از این ابزارها و نرم‌افزارها و البته ارتقای دائمی آن‌ها از مواردی است که توسط همکاران این اداره کل دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha