پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علامہ سید نیاز حسین نقوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید نیاز نقوی: متاسفانه با وجود تعداد فراوان مسلمانان وجمعیت بیش از دو میلیارد نفر آنها می بینیم که به دلیل عدم همراهی قریب به اتفاق دولتمردانشان و حتی بعضا داشتن روابط پیدا و پنهان این حکمرانان با آمریکا و اسراییل غاصب، قدس شریف در محاصره غیر مسلمانان است .

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والسملمین سید نیاز حسین نقویمدیر حوزه علمیه جامعة المنتظر و نایب رئیس اتحادیه سازمان مدارس دینی پاکستان در بیانیه ای به مناسبت روز قدس گفت: همانطور که مستحضر هستید جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان یوم القدس نامگذاری شده . امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی این روز را به این اسم نام نهاد. البته ایشان قبل از انقلاب نیز نسبت به قدس شریف و اشغال آن توسط صهیونیستها و حمایت از مردم فلسطین موضع داشت و جهت زنده نگاه داشتن این آرمان مقدس و در صحنه نگاه داشتن مسلمانان جهان جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری فرمودند. بنابر این بر هر مسلمان و هر انسان آزادی خواه واجب و لازم است جهت نشان دادن همبستگی خود با این مردم ستمدیده به هر طریق ممکن به صحنه بیاید. اما متاسفانه با وجود تعداد فراوان مسلمانان وجمعیت بیش از دو میلیارد نفر آنها می بینیم که به دلیل عدم همراهی قریب به اتفاق دولتمردانشان و حتی بعضا داشتن روابط پیدا و پنهان این حکمرانان با آمریکا و اسراییل غاصب، قدس شریف در محاصره غیر مسلمانان است اما اگر این دولتمردان همراه مردم خود در این مبارزه شریک می شدند امروزه قبله اول مسلمین در اسارت صهیونیستها نبود .

وی افزود:همه ما شاهد محاصره چندین باره غزه و ظلم وستم روا رفته بر آنها هستیم، اما صدایی از حکومتهای مسلمان در نمی آید درحالی که امام خمینی می‌فرمود: اگر هر مسلمانی یک سطل آب بریزد سیل ناشی از آن اسرائیل و صهیونیستها را خواهد برد. از دولتمردان بعضی از کشورهای اسلامی خود فروخته و تحت سلطه  آمریکا و اسرائیل که توقعی نیست، اما بر مسلمانان واجب هست هر آنچه از دستشان بر می آید در حمایت از فلسطینیان مظلوم و تحت محاصره انجام دهند.

وی افزود: شاهد هستیم رئیس جمهور شیطان صفت آمریکا از زمان روی کار آمدن خود ابتدا قدس شریف را به عنوان محل سفارت خانه کشورش قرار داد و پس از آن نیز تمام آنچه باعنوان طرح های صلح مطرح کرد که آخرین آن تحت عنوان معامله شکست خورده قرن بود همگی در تضاد با منافع مسلمانان و فلسطینیان است که بحمدالله همگی آنها محکوم به شکست بوده و خواهند بود و در مقابل، رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و فرمایشات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای مدظله و توصیه های مراجع معظم تقلید همگی نقشه راه ما در مبارزه با اسرائیل غاصب خواهد بود . اکنون بیش از ۷۰سال از غصب این سرزمین که پاره تن اسلام هست می گذرد و این باعث تاسف برای همه مسلمانان هست البته همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ان شاء الله به زودی این سرزمین از شر دشمن صهیونیسم آزاد خواهد شد.

نائب رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان گفت: من در اینجا مقاومت جانانه مردم مظلوم فلسطین و همچنین پایداری سید مقاومت حسن نصرالله عزیز را می ستایم و همه دیدیم که چگونه در دو جنگ تحمیلی توسط اسرائیل، حزب الله سرافراز و پیروز از این معرکه ها بیرون آمد در حالیکه حکومتهای عرب باوجود داشتن امکانات در مواجهه با اسراییل شکست خوردند و این نیست جز وعده الهی که تحقق آن را در نبردهای حزب الله دیدیم و خواهیم دید . دعا میکنیم خداوند متعال برای نابودی غده سرطانی اسرائیل توان مضاعف به نظام جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و حزب الله لبنان بدهد و سرزمین فلسطین هر چه زودتر به دامان اسلام برگردد و همه باید توجه کنند که روز قدس مختص پرداختن به قدس و فلسطین است اما جا دارد از ظلم وستمی که بر مردم مظلوم کشمیر در حال انجام هست یاد کنیم زیرا حدود ۷ ماه است این مردم بی دفاع در محاصره و حکومت نظامی هستند و در خانه ها محبوس هستند.

وی ادامه داد: در فلسطین یک تشکیلات خودگردان محدود وجود دارد اما مردم کشمیر از همین نیز محروم هستند، لذا در کنار عزیزان فلسطینی یادی هم از این مردم بی دفاع می‌کنیم البته امروزه بیشتر مسلمانان در هند در نابرابری و مظلومیت به سر می بند و بعضا از حقوق خود محروم هستند .در پایان اعلام مینمایم ما مسلمانان و خصوصا شیعیان پیرو منویات رهبری معظم و حامی سید مقاومت حسن نصرالله هستیم و آرزوی آزادی هر چه زودتر قدس شریف را داریم.
.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha