جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید جلال رضوی مهر

حوزه/ در این روز باید سعی کرد هر آنچه را که در این ماه اندوخته ایم برای ایام دیگر تداوم بخشیم و آن فضائل انسانی و ایمانی را تداوم دهیم و خود را به خدا نزدیک تر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک عید سعید فطر، گفت: عید فطر عید شکوه بندگی در  پیشگاه خدا است. فطرت های خداجوی به دلیل توفیق و عبادت در ماه رمضان این موهبت الهی را جشن گرفته و نماز عید فطر که بزرگترین اجتماع مسلمین در بندگی را به نمایش می گذارد، نشأت گرفته از این امر معنوی است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه ادامه داد: در این عید فطر مؤمنین قبل از سخن با خدا باید فطریه خود را پرداخت کنند که خدا در این عمل سرّی قرار داده که در این رابطه سر راه رسیدن به توحید، توجه به نیازمندان و فقرا است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: سیر وسلوک مبتنی بر قرآن رسیدگی به حال فقرا برای رضای خدا و عبادت و یکتا پرستی به پیشگاه توحید است. در عید فطر جهان باید در مقابل استکبار موضع گیری کند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: عید فطر به ما می آموزد به اطراف خود توجه کرده و به فکر نیازمندان باشیم و در عین حال در خطبه عید در کنار توجه به مسائل سیاسی، به مسائل عقیدتی و عبادتی به فقرا هم توجه شده است.

وی بیان داشت: در این روز انسان به بصیرت سیاسی و عبادی می رسد و در ذیل مسائل عبادی و سیاسی باید به استکبار ستیزی هم عنایت ویژه ای داشته باشد.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: در این روز باید سعی کرد هر آنچه را که در این ماه اندوخته ایم برای ایام دیگر تداوم دهیم و آن فضائل انسانی و ایمانی را تداوم دهیم و خود را به خدا نزدیک تر کنیم.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: عید فطر از ایام الله و دعای در آن روز مستجاب و درسیره مومنین روز خاص و از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

وی بیان داشت: باید سعی کرد با چاره اندیشی جهان اسلام، شاهد تعالی رشد و ریشه کن کردن ریشه ظلم و استبداد و اسرائیل غاصب باشیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha