جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عفتی

حوزه/ استاد دانشگاه مجازی المصطفی گفت: تا روزی که مسئله قدس جدی گرفته نشود، به بیداری اسلامی نخواهیم رسید، برخی از کشورهای عربی و اسلامی برای رسیدن به منافع بیشتر، مقابله با رژیم اسرائیل و آمریکا را به فراموشی می‌سپارند و به خاطر منافع خود، با سکوت و حمایت از منافع آمریکا و اسرائیل به مردم و گروه‌های مقاومت ضربه می‌زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌ عفتی، در جمع دانشجویان دانشگاه مجازی المصطفی در نشست مجازی «روز قدس، روز بیداری جهان اسلام»، با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری اسرائیل و اهمیت مبارزه با رژیم صهیونیستی گفت: هدف صهیونیست ها  از ایجاد یک دولت، حضور و نفوذ دائمی در غرب آسیا و امکان دسترسی نزدیک برای دخالت و تحمیل خود بر کشورهای منطقه است.

وی بابیان اینکه تا روزی که مسئله قدس جدی گرفته نشود، به بیداری اسلامی نخواهیم رسید، ادامه داد: برخی کشورهای عربی و اسلامی برای رسیدن به منافع بیشتر، مقابله با رژیم اسرائیل و آمریکا را به فراموشی می‌سپارند و به خاطر منافع خود، با سکوت و حمایت از منافع آمریکا و اسرائیل به مردم و گروه‌های مقاومت ضربه می‌زنند.

استاد دانشگاه مجازی المصطفی، تلاش برای عقب نگه‌داشتن کشورهای منطقه از پیشرفت فنّاوری و اقتصادی را از دیگر توطئه‌های اسرائیلی و آمریکایی بیان کرد و افزود: آمریکا و اسرائیل سعی می‌کنند با عقب نگه‌داشتن کشورهای منطقه از لحاظ اقتصادی و فنّاوری کشورهای منطقه را وابسته به خودشان کنند تا هیچ‌وقت نتوانند کار جدی انجام دهند.

حجت‌الاسلام عفتی در ادامه به تحولات کشورهای عربی در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: شکل‌گیری داعش در سال‌های اخیر و ایجاد ناامنی توسط گروه‌های تکفیری در کشورهای منطقه با حمایت اسرائیل و آمریکا بوده است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر کشورها و حکومت‌هایی که اعلام می‌کردند، مسئله فلسطین به ما ارتباطی ندارد، این رفتار را نیز در مقابل گروه‌های تکفیری و داعش داشتند تا جایی که داعش وارد خاک آن‌ها شد که با حضور مدافعان حرم و نیروهای مقاومت، داعش در منطقه شکست خورد و عقب‌نشینی کرد.

حجت‌الاسلام عفتی در پاسخ به سؤال خبرنگار حوزه، پیرامون نقش حوزه و دانشگاه در عرصه جهانی در مبارزه با اسرائیل گفت: امروز دانشجو و طلبه باید به سلاح علم تجهیز شود، با این سلاح و تسلط به زبان‌های مختلف می‌توانند در عرصه جهانی به دفاع از اسلام ناب محمدی و مبارزه با اسرائیل بپردازند و چهره شوم استکبار جهانی را به مردم معرفی کنند.

گفتنی است، نشست مجازی روز قدس بیداری اسلام با حضور ۶۰ نفر دانشجویان دانشگاه مجازی المصطفی از کشورهای مختلف برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    1 0
    از قبل اطلاع رسانی کنید تا خیلی های دیگر هم شرکت کنند