پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کمک به نیازمندان

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: عید سعید فطر دریای بخشش و کرامت خداوند به بندگان است که در آن فرهنگ دستگیری از نیازمندان و سخاوتمند بودن را گوشزد می‌کند.

مریم اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در قنوت نماز عید فطر خداوند را اهل بزرگی، عظمت، شایسته بخشش و رحمت می خوانیم از این رو باید  بخشیدن و دل کندن از مال و اموال را برای رفع نیاز نیازمندان در دستور کار زندگی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه عید سعید فطر دریای بخشش و کرامت خداوند به بندگان است که در آن فرهنگ دستگیری از نیازمندان و سخاوتمند بودن را گوشزد می‌کند، ادامه داد: در ادامه دعای قنوت نماز عید فطر از خداوند می خواهیم که ما را در همه خیری که رسول خدا(ص) را در آن قرار داد، قرار دهد و بدی‌ها را که ایشان را از آن دور کرد، دور کند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: همچنین قرار دادن زکات فطره در این عید بخاطر رشد و تربیت بندگان است همانگونه که در آیه ۱۰۳ سوره توبه آمده است تا از این طریق افراد با زکات دادن پاک شوند.

وی با بیان اینکه عید سعید فطر شکرگزاری و ستایش خداوند است گفت: باید در این روز از خداوند آرزوها و دعاهای بزرگ کرد که اجابت آن در شان پروردگار باشد.

اسماعیلی ابراز داشت: همانگونه که در دعای قنوت نماز عید فطر می خوانیم خداوند دارای عظمت مطلق است از این رو باید از این دریای رحمت بیشترین ها را خواست تا اجابت کند.

وی با اشاره به اینکه عید سعید فطر پاداش بندگی در ماه های رجب، شعبان و رمضان است گفت: این ماه ها سیر و سلوک بندگی است و بندگان مومن تلاش می کنند تا با آماده سازی خود مقدراتشان را در شب های قدر رقم بزنند.

استاد جامعه الزهرا(س) خاطر نشان کرد: این ماه ها سلسله مراتبی است تا بیشتر نسبت به صفات خداوند معرفت کسب کنیم بر همین اساس دعای"یا من ارجوه لکل خیر" از معبود بر اساس صفت بخشندگی اش درخواست بخشش و طلب جمع خیر در دنیا و آخرت و حرام شدن بر آتش دوزخ را داریم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha