جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: باور خدا خرمشهر را آزاد کرد، برگفته از نگاهی توحیدی است که امروز باید مسئولان در سیاست خود بیشتر از گذشته به آن توجه کنند چرا که نگاه توحیدی به این سبک می تواند در تمامی عرصه های گره گشا و مشکل گشا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر همدان، اظهار داشت: امام علی(ع) عید سعید فطر را برای مومنان شبیه‌ترین روز به قیامت دانسته اند.

وی با بیان اینکه عید فطر بشارتی برای افرادی است که در این مدت سختی‌ها را تحمل کردند و روزه گرفتند و گناهانشان بخشیده خواهد شد، ابراز کرد: در مقابل این افراد، کسانی حضور دارند که بدون عذر شرعی حرمت این ماه را نگه نداشتند و اقدام به روزه‌خواری کردند و لذا آنها بدهکار خداوند خواهند بود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه ماه رمضان فرصتی مغتنم برای ترک محرمات و تمرین بندگی خداوند بود، گفت: با وجود آنکه این ماه با برکت تمام شد اما اهداف اصلی آن همچون تقوا ادامه خواهد داشت، به این دلیل که انسان موظف است در برابر پروردگار بندگی کند.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، خاطر نشان کرد: عبارت خرمشهر را خدا آزاد کرد، به این معنی است که تمامی پیروزی‌ها و عنایات از سوی خداوند است و این یک موضوع قطعی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: باور خدا خرمشهر را آزاد کرد، برگفته از نگاهی توحیدی است که امروز باید مسئولان در سیاست خود بیشتر از گذشته به آن توجه کنند چرا که نگاه توحیدی به این سبک می تواند در تمامی عرصه ها گره گشا و مشکل گشا مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا با وجود خاطرات تلخی که داشت، اما زمینه ساز ایجاد همت بین مسئولان و مردم شد، و ابراز کرد: در میدان مبارزه با این ویروس منحوس، مردم ما نشان دادند که دارای فرهنگ بسیار بالایی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: اینکه پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب ملت ایران در رزمایش مؤمنانه و مواسات شگفتی ساز شدند به این دلیل است که مردم ما توجه ویژه ای به مستضعفان و دستگیری از آنها دارند.

وی با اشاره به امدادهای الهی در عرصه مبارزه با کرونا، خواستار توجه به ظرفیت‌های مردمی و استفاده از گروه‌های مردمی برای رفع مشکلات کشور شد و گفت: باید با استفاده از این ظرفیت‌ به وجود آمده در آینده مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه را برطرف کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha