جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قدس

حوزه/ شخصیت های دینی لبنان هر کدام با صدور بیانیه ای بر لزوم زنده نگه داشتن روز قدس و مسئله فلسطین تأکید کرده و گفتند: : تنها ایران پرچم قدس را به دوش می کشد و از مقاومت حمایت می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شخصیت های دینی لبنان هر کدام با صدور بیانیه ای بر زنده نگه داشتن روز قدس و مسئله فلسطین تأکید کرده و گفتند: تنها ایران پرچم قدس را به دوش می کشد و از مقاومت حمایت می کند.

سید فضل الله:روز قدس، روز تجدید پیمان با مسئله آزادی فلسطین است

حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت طی سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: روز قدس، روز تجدید پیمان با مسئله آزادی فلسطین و نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی و مقابله با تمامی تلاش هایی است که از طریق معامله قرن برای یهودی سازی قدس و تمامی فلسطین انجام می گیرد.

وی اشاره کرد: روز ۲۵ ماه مَی برای لبنانی ها یاد آور جایگاه قدرتمند و توانایی آنها در مقابله با هرگونه تجاوز صهونیستی است و در این روز شکست سختی بر دشمن وارد شد و افسانه ارتش شکست ناپذیر نابود شد.

شیخ قبلان: تکلیف الهی ایجاب می کند که فلسطین را نجات دهیم

شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ممتاز در سخنانی گفت: ما در ایام روز جهانی قدس به سر می بریم و تکلیف الهی و اخلاقی ایجاب می کند که قدس و فلسطین را نجات داده و ظلم و ستم را از آن دور کنیم و از حق آن حمایت کنیم.

وی افزود: در روز قدس با امت خود برای حرکت در راه انبیا و اولیا تجدید پیمان می کنیم تا قدس را نجات داده و آن را از لوث وجود ظلم و فساد و معامله ها رهایی بخشیم.

شیخ حمود: ایران پرچم دار حمایت از فلسطین و مقاومت است

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در سخنانی گفت: تنها طرفی که پرچم قدس را به دوش می کشد، از مقاومت حمایت می کند و فرهنگ نابودی اسرائیل را گسترش داده و برای بسیج مردم در این مسیر تلاش می کند، همان ایران است.

وی با بیان اینکه ایران از طریق روز جهانی قدس به همراه هم پیمانان خود بر این معانی بزرگ تأکید کرده و روز بزرگداشت قدس برگزار می کند، افزود: در سایه اوج گیری عادی سازی روابط با دشمنان صهیونیستی که جهان عربی و اسلامی به ویژه کشور های حاشیه خلیج فارس برا آن شتاب می کنند، روز قدس از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار شده است.

شیخ حمود تصریح کرد: این کشور های از قلم ها، رسانه ها، سیاست ها و اموال خود را در راه حمله به مقاومت و گسترش فرهنگ تسلیم و سازش استفاده می کند.

رئیس اتحادیه علمای مقاومت با تأکید بر اینکه فلسطین، میزان راستی و درستی اسلام است، افزود: شاید روز قدس یکی از موازین اسلام است که از تعصب، عقب ماندگی و توهم به دور می باشد. اسلام پروردگاری دارد که از آن حمایت می کند و هیچ قدرتی نخواهد توانست افکار و اعتقادات نادرست در میان مسلمانان نهادینه کند.

شیخ شعبان: آزاد سازی از قدس شروع نمی شود، بلکه با آزادی آن به پایان می رسد

شیخ بلال سعید شعبان دبیرکل جنبش توحید اسلامی در بیانیه ای گفت: ما بر سر وعده آزادسازی کامل قدس و تمامی اراضی فلسطینی هستیم و شاخص های وعده الهی برای همه آشکار شده است و نقش مقاومت در بقای شعله درگیری با دشمن صهیونیستی، به عنوان پایه و اساس و محرک عملی امت عربی و اسلامی در راه آزادی و فرج ابه شمار می رود.

وی اشاره کرد: آزاد سازی از قدس شروع نمی شود، بلکه به آزادی آن منتهی می شود و باید از پایتخت های سایکس پیکو که دنبال برقراری روابط عادی با رژیم صهیونیستی و بسیج ملت ها در این مسئله است، عبور کند.

دبیرکل جنبش توحید اسلامی ادامه داد: نابودی رژیم اشغالگر نیازمند شرایطی است که مهمترین آن وحدت، آمادگی و جانفشانی، استقامت، صبر و تأمین شرایط مقاومت ملت فلسطین در قدس است.

شیخ قطان: کرامت امت تنها از طریق جهاد و نبرد با دشمنان تحقق می یابد

 شیخ احمد قطان روحانی اهل سنت لبنان و رئیس جمعیت قولنا و العمل در بیانیه ای مرتبط با روز جهانی قدس بر وفاداری به قدس و مقدسات آن تأکید کرد و گفت: قدس قبله اول مؤمنین و قبله انسانهای شریف جهان باقی خواهد ماند و آنان که به دنبال عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی هستند و آمریکا و هر مستکبری در این جهان، هرگز نخواهند توانست این مسئله را از بین ببرند و تا زمانی که مجاهدان فی سبیل الله با صهیونیست ها در فلسطین مقابله می کنند و مجاهدان جهان آرام آرام به سمت فلسطین می آیند تا آن را آزاد کنند، این مسئله حذف نخواهد شد.

 وی افزود: کرامت امت تنها از طریق جهاد و نبرد با دشمنان امکان پذیر است، نه از طریق مذاکرات، عادی سازی روابط و توطئه علیه امت و مقدسات آن و ما یقین داریم که پیروزمندانه وارد بیت المقدس خواهیم شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha