پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در حقیقت فطر به معنای بازگشت به توحید است و خوشا به حال آن‌هایی که در این ماه روزه گرفتند و توانستند از درهای رحمت خداوند که بازشده بود به‌خوبی بهره ببرند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: عید فطر، عید بندگی است به‌طوری‌که بعد از یک ماه روزه‌داری و دعا و راز و نیاز خداوند متعال این عید را برای این قرار داده است که مردم پاداش اعمال خودشان را بگیرند.

وی ادامه داد: در حقیقت فطر به معنای بازگشت به توحید است و خوشا به حال آن‌هایی که در این ماه روزه گرفتند و توانستند از درهای رحمت خداوند که بازشده بود به‌خوبی بهره ببرند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: اما در مقابل افسوس به حال کسانی که به هر دلیلی نتوانستند از این فیض بزرگ الهی بهره ببرند و محروم ماندند.

وی بابیان این‌که ماه رمضان ماه پر خیروبرکتی برای همه مردم بود، تأکید کرد: روز عید مردم تصور نکنند که تنها همین یک روز عید است چراکه به فرموده حضرت علی (ع) هرروزی که در آن معصیت الهی نباشد، آن روز به‌عنوان عید است.

عضو خبرگان رهبری مراقبت از دستاوردهای ماه مبارک رمضان را خواستار شد و گفت: این ماه، ماه آمرزش گناهان، قبولی اعمال و دور بودن از شیطان است و بعد از گذر این ماه نباید دیگر وارد مرحله گناه شویم.

وی بیان داشت: انتظار می‌رود همان‌طوری که مردم در این ماه مبارک رمضان کمک مؤمنانه را انجام دادند این حرکت را در طول سال ادامه بدهند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: ان‌ شاء الله همه مؤمنان از آن چیزی که در این ماه مبارک به دست آورده‌اند مراقبت کنند و این بیماری کرونا و بلیه نیز از جهان رخت ببندد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha