پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز عید فطر گفت: سرزمین‌های اشغالی جای زندگی صهیونیست‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عید فطر که با رعایت فاصله‌گذاری و اصول بهداشتی در خیابان شهدا برگزار شد، اظهار کرد: ان‌شاءالله تلاش کنیم حال و هوای ذکر، دعا، مراقبت و اخلاق ماه مبارک رمضانی و روزه‌داری را پس از ماه مبارک رمضان نیز حفظ کنیم و خودمان را در تمام طول سال برای استفاده حداکثری از ماه مبارک رمضانِ سال آینده مهیا کنیم.  

وی تصریح کرد: امام علی(ع) در یکی از خطبه‌های نماز عید فطر فرمودند آنهایی که اهل خوبی و احسان هستند، جایزه می‌گیرند و کسانی که اهل بطالت هستند، خسارت می‌بینند و این ایام فرصت بسیار خوبی برای احسان و خوبی بود و مردم ما پیرو سیره ائمه اطهار(ع) در حرکت‌های مواسات و احسان مشارکت حداکثری داشتند.  

امام جمعه قزوین به ادامه حدیث امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت فرموده‌اند روز عید فطر شباهت بسیاری به روز رستاخیز دارد، اینکه از خانه‌هایتان بیرون می‌آیید و به سمت محل برگزاری نماز عید فطر می‌روید، به یاد آورید زمانی را که در روز رستاخیز از قبرها بیرون می‌آیید.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امام علی(ع) توصیه می‌کنند وقتی برای برپایی نماز عید فطر آماده می‌شوید، فکر کنید در پیشگاه خدا حاضر شده‌اید و به این فکر کنید که عمر خود را کجا صرف کرده‌اید، جوانی خودتان را در چه مسیری گذرانده‌اید و مال خود را از کجا بدست آورده‌اید و در چه مسیری هزینه می‌کنید.  

وی بیان کرد: طبق کلام امیرالمؤمنین(ع) کمترین چیزی که در روز عید فطر نصیب روزه‌داران می‌شود، غفران گناهان گذشته  به جز حق‌الناس است و پس از آن تأکید می‌کنند بروید برای آینده برنامه‌ریزی کنید.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه شهادت استوار یکم شهید میلاد خسروی را تبریک و تسلیت گفت و اظهار کرد: این شهید والامقام توسط اشرار به شهادت رسید و یاد و خاطره ایشان و همه کسانی که در این ایام به دلیل بیماری کرونا از بین ما رفتند را گرامی می‌داریم و برای آن عزیزان از خدای متعال طلب غفران و رحمت می‌کنیم.  

امام جمعه قزوین با بیان اینکه رفتار جامعه ایمانی نسبت به جوامع دیگر متفاوت است، تصریح کرد: در ماجرای بیماری کرونا دیدیم که بسیاری از کشورها به ملت خود احترام نگذاشتند و مردم را طبقه‌بندی و دسته‌بندی کردند و بخشی از جامعه را با بیماری رها کردند، اما در جامعه ما، همه اقشار پای کار آمدند و در کنار تیم‌های پزشکی به فریاد بیماران رسیدند.  

وی با تقدیر از حرکت مواساتی مردم، خیران و گروه‌های جهادی، خاطرنشان کرد: مردم با موفقیت به میدان این حرکت آمدند و در استان قزوین نیز اقدمات مالی و جهادی مردم، سربلندی بود و کمک بسیار زیادی برای همه کسانی که در شرایط سخت قرار گرفته بودند شد و امیدواریم این حرکت با محوریت مساجد، مصلاها و متدینین ادامه یابد.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سال جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، عنوان کرد: امیدواریم مسئولان و مدیران با همت و تلاش مضاعف، پای کار بیایند تا جهش تولید که دغدغه رهبر فرزانه انقلاب است را با جدیت بیشتر، پیش ببریم.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه شرایط دشمنان هر روز وخیم‌تر می‌شود، اظهار کرد: صهیونیست‌ها کم کم در می‌یابند که سرزمین‌های اشغالی جای زندگی برای آنها نیست و دیگر در آن سرزمین امنیت ندارند و موشک‌های جمهوری اسلامی هر زمان بخواهد بر سر آنها فرود می‌آید.  

وی تصریح کرد: امروز مقاومت اسلامی وحدت و انسجام مضاعفی پیدا کرده و هر روز شاهد افزایش این وحدت و همدلی هستیم و این وحدت در نماز عید فطر تقویت می‌شود. امام رضا(ع) فرموده‌اند این روز بخاطر اجتماع مسلمانان روز عید نامگذاری شده است.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha