جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر /  رزمایش مواسات قرارگاه گروه‌های جهادی طلاب حوزه علمیه همدان

حوزه/ روی دیگر ماه مبارک رمضان، رزمایش مواسات و همدلی بود که امسال در کشور به راه افتاد و درواقع موجب شد که شور و شوق فراوانی در کشور به راه بیفتد.

خبرگزاری حوزه/ ماه مبارک رمضان امسال نیز به پایان رسید و مؤمنان و دلدادگان یک ماه بافضیلت و پربرکت را سپری کردند.

ماه مبارکی که شب‌ها و روزهایش پر از خیروبرکت بوده و درهای رحمت خداوند متعال بر روی بندگانش بازشده بود.

اما امسال ماه مبارک رمضان با سال‌های گذشته تفاوت‌های زیادی داشت، تفاوت‌هایی که علت آن را شیوع بیماری کرونا رقم‌زده بود.

به‌طوری‌که برای اولین بار مؤمنان و عاشقان اهل‌بیت (ع) در کشورهای مختلف به‌خصوص در دو کشور ایران و عراق نتوانستند در مکان‌های مذهبی و حرم‌های مطهر حضورداشته باشند و در شب‌های بافضیلت قدر در جوار بارگاه نورانی ائمه و اهل‌بیت (ع) از پیشگاه خداوند متعال طلب آمرزش گناهان و برآورده شدن حاجات خودشان را بکنند.

در این میان در کنار محدودیت‌های که این بیماری ایجاد کرده بود اما جلوه‌ای دیگری از حس انسان‌دوستی و همدلی ملت ایران در این ماه تبلور و عینیت پیدا کرد.

امسال شرایطی را این بیماری به وجود آورده بود که بسیاری از افرادی که در شرایط عادی نیازی به کمک نداشتند به علت تعطیلی کسب‌وکارها و چرخه اقتصاد نیازمند همراهی و کمک مردم بودند و مردم و افراد توانمند جامعه نیز به‌موقع وارد عمل شدند.

در فاصله‌ای دو هفته مانده به ماه مبارک رمضان بود که رهبر انقلاب توصیه‌ای مبنی بر برگزاری رزمایشی برای کمک‌رسانی به نیازمندان را انجام دادند و بلافاصله مردم دین‌دار و ولایتمدار وارد عمل شدند.

به جرأت می‌توان گفت سیلی از کمک‌های مردمی برای رفع نیاز خانواده‌های نیازمندان به راه افتاد و با محوریت بسیج و مساجد به دست نیازمندان واقعی رسید.

درواقع باید گفت روی دیگر ماه مبارک رمضان، رزمایش مواسات و همدلی بود که موجب شد شور و شوق خوبی در کشور به راه بیفتد.

البته باید به این مهم نیز اشاره‌کنیم که مردم ایران همواره نشان دادند که در زمان‌های حساس و دشوار در کنار یکدیگر قرار دارند و برای کمک‌رسانی به همدیگر از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

این مهم را می‌توان در حوادث مختلفی مانند سیل، زلزله و حتی در همین ماه‌های اخیری که بیماری کرونا شیوع پیداکرده است به‌راحتی دید.

این هم از خصوصیات مردم دین‌دار و انقلابی ایران اسلامی است که همواره در کنار همدیگر بوده و یاری‌رسان یکدیگر هستند.

محمدی - فعال رسانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha