جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فاطمیان

حوزه/ امام جمعه اقبالیه استان قزوین گفت: پیشتازی در امر خیر از ویژگی های بارز مردم ایران است.

حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: امیدواریم شب زنده داری ها و راز و نیاز مردم مؤمن با خدای متعال که در ایام ماه مبارک رمضان، بعد از پایان این ماه پرفضیلت همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به شکوه همدلی مؤمنانه مردم ایران در لبیک به منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی، عنوان کرد: مردم ایران در حرکت های نوع دوستانه و انجام امر خیر همیشه پیشتاز بوده اند و  این پیشتاز بودن از خصوصیات مردم ایران است

امام جمعه اقبالیه با بیان اینکه نیکوکاری قلمرو  بسیار وسیعی دارد و خداوند تبارک و تعالی به چند صورت در قرآن به آن اشاره فرموده است، افزود:  احسان و نیکوکاری از جمله مفاهیم ارزشمندی است که در آموزه های دینی به خصوص قرآن کریم مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.

حجت الاسلام فاطمیان ادامه داد: احسان کردن برای توانمند سازی محرومین یک آموزه دینی است که در قرآن کریم توصیه فراوانی به آن شده و مسلمانان نیز برای خدایی شدن آن را به درستی انجام می دهند.

وی افزود: احسان و کمک به همنوع از نظر قرآن کریم یکی از مهم ترین ابزارهای تکاملی بشر به شمار می رود و موجب می شود تا انسان به کمال انسانیت دست یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha