پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / توزیع بسته نمک متبرک اهدایی آستان قدس رضوی به بیماران کرونایی

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر کیانوش جهانپور با اعلام این خبر، گفت: از دیروز تا امروز ۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۳۳۸ مورد بستری و یک هزار و ۶۸۵ مورد معادل ۸۳ درصد از موارد جدید از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، از افزایش تعداد جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۴۵۱ نفر در کشور خبر داد و گفت:  ۲۵۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور یادآور شد: خوشبختانه تاکنون ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین با تلاش همکاران ما در حوزه آزمایشگاه های تشخیصی، تا کنون ۸۱۸ هزار و ۹۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است اما شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۹ استان موارد فوتی صفر و در ۵ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha