جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مؤسسه دارالاکرام

حوزه/ مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام گفت: موسسه فرهنگی دارالاکرام حضرت ابوالفضل (ع) درسال ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۱۳۵۴۳ با شعار «تحصیل حق همه کودکان است» تأسیس گردیده و در حال حاضر با ۱۶ شعبه در ۵۰ شهر، بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز را تحت پوشش درآورده است.

منوچهر دهشیری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این اخبر افزود:

این مؤسسه در سال ۱۳۹۴ در شهر مقدس قم تأسیس گردید و بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز را تحت پوشش درآورده  و آمادگی دارد که در سال جاری ۱۰۰ دانش‌آموز مستعد تحصیل که فاقد سرپرست مؤثر باشند را تحت پوشش درآورد و ماهانه بر مبنای ارزشیابی تحصیلی، فرهنگی و ورزشی بورسیه تحصیلی اهدا کند.

این فعال اجتماعی بابیان اینکه دانش‌آموزان تحت حمایت موسسه از خدمات متعددی برخوردار خواهند بود، افزود: «برنامه‌ریزی آموزشی»، «خدمات فرهنگی»، «بهداشت و درمان» و «مددکاری» ازجمله خدماتی است که به دانش‌آموزان تحت پوشش تعلق می‌گیرد.

دهشیری بیان کرد: برنامه‌ریزی آموزشی شامل؛ «نظارت درسی درجهت ارتقای سطح و کیفیت تحصیل، برگزاری مشاوره‌های تحصیلی، کلاس‌های تقویتی و فوق‌برنامه، کلاس‌های کامپیوتر، کلاس‌های خصوصی زبان و همچنین بهره‌مندی رایگان از کلاس‌های کانون قلم چی» می‌باشد.

وی به خدمات فرهنگی مؤسسه اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های ورزشی، هنری، مشاوره روانشناسی اردوهای فرهنگی تفریحی در سطح دانش‌آموزان و خانواده‌ها ازجمله این خدمات است.

مدیر شعبه قم مؤسسه دارالاکرام ادامه داد: افراد تحت پوشش مؤسسه در حیطه بهداشت و درمان به؛ «بررسی و رفع نیازهای بهداشتی و درمانی دانش‌آموزان و خانواده با کمک درمانگاه، آزمایشگاه،   پزشکان داوطلب و همیار مؤسسه به‌صورت کاملاً رایگان، برگزاری غربالگری سالیانه با کمک بهداشت آموزش‌وپرورش» می‌پردازد.

وی در خصوص مددکاری مؤسسه گفت: تمام دانش‌آموزان، دارای مددکارانی آموزش‌دیده  پرتوان و خبره  می‌باشند که ماهیانه اطلاعات و مشکلات آن‌ها را رصد می‌کنند وجهت پیگیری در اختیار موسسه قرار می‌دهند.

دهشیری اضافه کرد: موسسه داراالاکرام شعبه قم از وجود ۵۰ مددکار(خانم) ۹۰ همیار آموزشی، ۸۵ همیار درمانی و ۶۳ همیار فرهنگی به‌صورت رایگان بهره می‌برد.

عضو هیئت‌مدیره مؤسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) تصریح کرد: از اقدامات ارزشمند دیگر مؤسسه همکاری مستمر با نهضت سوادآموزی استان است به طوری که در شعبه قم با کمک معاونت نهضت سوادآموزی آموزش‌وپرورش کلیه مادران بی‌سواد شناسایی شدند و برای آن‌ها کلاس‌های سوادآموزی برگزارشده است، به طوری که تاکنون بیش از ۳۷ نفر تحصیلات ابتدایی را تمام کرده‌اند و مابقی در دوره ابتدایی و بالاتر مشغول ادامه تحصیل می‌باشند.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به شرایط سخت چند ماه اخیر خاطرنشان کرد: این مؤسسه علاوه بر پرداخت بورسیه ماهیانه به خانواده‌های تحت پوشش اقدام به توزیع پک بهداشتی و کمک‌هزینه درمان نموده است به طوری که در سه‌ماهه گذشته که به علت مشکلات پیش آموده در اثر شیوع ویروس کرونا و از بین رفتن اشتغال مادران احتیاج خانواده‌ها بیشتر به خدمات معیشتی بود لذا در سه مرحله اقدام به توزیع کمک‌های مؤمنانه شامل؛ «سبد کالا شامل؛ برنج، روغن، رب گوجه، ماکارونی، حبوبات، سویا، گوشت و مرغ به ارزش ۲ میلیارد و هشتصد میلیون ریال» و «پک بهداشتی شامل؛ ماسک، ژل ضدعفونی‌کننده،   الکل ۷۰ درصد، دستکش لاتکس و ضدعفونی‌کننده سطوح به ارزش   ۶۵۰ میلیون ریال» و «افطاری   ۲۷۰۰ پرس به ارزش     میلیون ۴۸۶   ریال» جمعاً به ارزش ۳ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال سه میلیارد و نهصد و سی شش میلیون ریال در دوران کرونا اقدام شده است. لازم به ذکر است ۸۰ درصد سبد کالا و افطاری توسط مددکاران و پیک به منازل خانواده‌ها فرستاده شده است.  

دهشیری گفت: در پایان خالصانه‌ترین سلام و سپاس این مجموعه تقدیم خیرینی باد که توفیقاتی را خداوند نصیبشان کرده که به یاری موسسه‌ای آمده‌اند که به بحث آموزش و فرهنگ جامعه پرداخته است، علاقه‌مندان جهت ارتباط با مؤسسه خیریه  دارالاکرام حضرت ابوالفضل (ع) و معرفی دانش‌آموز، مددکار، بانی، حامی و همیار در تمام زمینه‌ها با شماره ۹۱۲۵۵۱۲۹۶۸ و شماره‌ای ۳۷۸۴۱۷۵۹ و ۳۷۸۱۷۶۹ به مهربانی ارتباط برقرار کنند.  

گفت‌وگو: پوست چیان

دهشیری بیان کرد: برنامه ریزی آموزشی شامل؛ «نظارت درسی درجهت ارتقاع سطح وکیفیت تحصیل، برگزاری مشاوره های تحصیلی، کلاس های تقویتی وفوق برنامه، کلاس های کامپیوتر، کلاس های خصوصی زبان و همچنین بهره مندی رایگان از کلاس های کانون قلم چی» می باشد.

وی به خدمات فرهنگی مؤسسه اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس های ورزشی، هنری، مشاوره روانشناسی اردوهای فرهنگی تفریحی در سطح دانش آموزان وخانواده ها از جمله این خدمات است.

مدیر شعبه قم مؤسسه دارالاکرام ادامه داد: افراد تحت پوشش مؤسسه در حیطه بهداشت و درمان به؛ «بررسی ورفع نیازهای بهداشتی ودرمانی دانش آموزان وخانواده با کمک درمانگاه، آزمایشگاه،   پزشکان داوطلب وهمیارموسسه به صورت کاملا رایگان، برگزاری غربالگری سالیانه با کمک بهداشت آموزش وپرورش» می پردازد.

وی در خصوص مددکاری مؤسسه گفت: تمام دانش آموزان، دارای مدد کارانی آموزش دیده  پرتوان وخِبره  می باشند که ماهیانه اطلاعات و مشکلات آنها را رصد می کنند وجهت پیگیری در اختیارموسسه قرار می دهند.

دهشیری اضافه کرد: موسسه داراالاکرام شعبه قم از وجود ۵۰ مددکار(خانم) ۹۰ همیارآموزشی، ۸۵ همیار درمانی و ۶۳ همیارفرهنگی به صورت رایگان بهره می برد.

عضوهیت مدیره مؤسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) تصریح کرد: از اقدامات ارزشمند دیگر مؤسسه همکاری مستمر با نهضت سواد آموزی استان است بطوریکه درشعبه قم با کمک معاونت نهضت سوادآموزی آموزش وپرورش کلیه مادران بیسواد شناسایی شدند و برای آنها کلاس های سوادآموزی برگزار شده است، بطوریکه تاکنون بیش از ۳۷ نفرتحصیلات ابتدایی را تمام کرده اند و مابقی در دوره ابتدایی و بالاتر مشغول ادامه تحصیل می باشند.

وی در بخش دیگری از گفت وگوی خود با اشاره به شرایط سخت چند ماه اخیر خاطرنشان کرد: این مؤسسه علاوه بر پرداخت بورسیه ماهیانه به خانواده های تحت پوشش اقدام به توزیع پک بهداشتی و کمک هزینه درمان نموده است بطوریکه درسه ماهه گذشته که به علت مشکلات پیش آموده دراثر شیوع ویروس کرونا و از بین رفتن اشتغال مادران احتیاج خانواده ها بیشتربه خدمات معیشتی بود لذا در سه مرحله اقدام به توزیع کمک های مؤمنانه شامل؛ «سبدکالا شامل؛ برنج، روغن، رب گوجه، ماکارونی، حبوبات، سویا، گوشت ومرغ به ارزش ۲ میلیارد و هشتصد میلیون ریال» و «پک بهداشتی شامل؛ ماسک، ژل ضدعفونی کننده،   الکل ۷۰ درصد، دستکش لاتکس و ضدعفونی کننده سطوح به ارزش   ۶۵۰ میلیون ریال» و «افطاری   ۲۷۰۰ پرس به ارزش     میلیون ۴۸۶   ریال» جمعاً به ارزش ۳ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال سه ملیارد ونهصد و سی شش میلیون ریال در دوران کرونا اقدام شده است. لازم به ذکر است ۸۰ درصد سبدکالا وافطاری توسط مددکاران و پیک به منازل خانواده ها فرستاده شده است.  

دهشیری گفت: درپایان خالصانه ترین سلام وسپاس این مجموعه تقدیم خیرینی باد که توفیقاتی را خداوند نصیبشان کرده که به یاری موسسه ای آمده اند که به بحث آموزش و فرهنگ جامعه پرداخته است، علاقه مندان جهت ارتباط با مؤسسه خیریه  دارالاکرام حضرت ابوالفضل (ع) و معرفی دانش آموز، مددکار، بانی، حامی وهمیار در تمام زمینه ها باشماره ۹۱۲۵۵۱۲۹۶۸ وشمارهای ۳۷۸۴۱۷۵۹ و ۳۷۸۱۷۶۹ به مهربانی ارتباط برقرار کنند.  

گفت و گو: پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha