پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جوانان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین احمدی گفت: اگر در فتح خرمشهر جوانان فرماندهی گردان، لشکر و اساسا عهده دار فرماندهی و طراحی حمله به دشمن بودند که موجب تعجب بسیاری از نظامیان شدند، امروز هم در بحث اقتصاد و سیاست چرا نباید به نیروی جوان کشور اعتماد شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: موضوع مقاومت امر راهبردی و دستور قرآن است که در هر زمانی معجزه می کند. قرآن می فرماید از دشمن نترسید و به آنها پشت نکنید، چرا که مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن موجب فرار آنها می شود.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری افزود: قرآن در جای دیگر اشاره می کند که با اهل کتاب و یهود و نصاری مذاکره و حتی به آنها محبت نکنید، چرا که اگر به دشمن محبت کنید و محبت آنها در دل داشته باشید و با دشمن سر از دوستی و مذاکره و کنار بیاید، شما هم مانند آنها خواهید بود.

وی با تأکید بر این که ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن، موجب فتح و پیروزی می شود و در این ۴۰ سال اگر انقلاب به این مرحله رسیده به دلیل همین موضوع راهبردی مقاومت بوده است، عنوان کرد: براساس آیات و مبانی دینی معتقدیم ایستادگی در برابر دشمنان، امداد و معجزات الهی را در پی خواهد داشت و ملتی که با خدا باشد، قطعا موفق و پیروز خواهد بود.

وی با بیان اینکه مقاومت به معنای باور داشته های خود و چشم نداشتن به داشته های دیگران است، اظهار داشت: باید سعی کرد از تجربه های دیگران برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم، ولی این به معنای آن نیست که  به قدرت خودمان تکیه نداشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به این که تحقق مقاومت در برابر دشمن نیازمند عواملی است، گفت: مهمترین عوامل تحقق مقاومت، خود باوری، اعتماد به نیروی کار جوان، اراده و عزم قوی و تسلیم نشدن در برابر مشکلات هستیم.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری افزود: امروز شاهدیم که در موارد مختلف مانند اقتصاد و سیاست موانعی برای رشد و پیشرفت وجود دارد، اما با تکیه بر فرمول مقاومت و توان داخلی می توان در مسئله اقتصاد هم پیروز شد.

وی بیان داشت: مشکل ما در بحث اقتصاد این است که به نیروی کار درون کشور اعتقاد نداریم، فکر می کنیم تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، توجه به خارج مرزها است.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: الان در همین بحث ویروس کرونا با حضور به موقع مردم و تکیه بر نیروی جوان توانسته ایم به جاهای خوبی برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی اظهار کرد: اگر امروز کشور و نظام در مسائل مختلف به موفقیت هایی رسیده است، به دلیل تکیه بر نیروی کار و اعتماد به جوانان بوده است. این مسئله به خوبی در فتح خرمشهر نمایان بود و مسئولان هم لازم است به جوانان توجه کنند.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری افزود: امروز بی اعتمادی به جوانان باعث ناامیدی این قشر شده و مشکلات فراوانی را بر سر راه زندگی شان قرار داده است. اگر در فتح خرمشهر جوانان فرماندهی گردان، لشکر و اساسا عهده دار فرماندهی و طراحی حمله به دشمن بودند که موجب تعجب بسیاری از نظامیان شدند، امروز هم در بحث اقتصاد و سیاست چرا نباید به نیروی جوان کشور اعتماد شود.


۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha