سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله سیفی مازندرانی

حوزه/ انتظار حوزۀ علمیۀ قم از مجلس جدید و انقلابی نهادینه کردن ارزش‌های انقلابی از طریق قانون‌گذاری است. چرا که جایگاه خطیر قانون‌گذاری بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه ،متن بیانیۀ آیت الله سیفی مازندرانی از اساتید حوزه علمیه قم،  پیرامون افتتاح مجلس یازدهم و انتظار حوزه های علمیه و ملت با ایمان و انقلابی از نمایندگان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و أوفر صلواته علی محمد و آله الطاهرین، لاسیما بقیة الله فی أرضه و حجة الله علی خلقه

مبارک باد بر شما ملت مؤمن و انقلابی که با رأی ارزشمند خود نمایندگان مؤمن و انقلابی را انتخاب نموده، و در برابر انظار جهانیان حماسۀ دیگری رقم زدید.

در ابتدا نظر نمایندگان محترم را به نکته‌ای مهم و اساسی معطوف می‌دارم :

وظیفه قانونی و تکلیف شرعی یک نماینده مجلس ادای رسالت الهی خود می‌باشد که بر اساس دستورات شرع و سنت رسول خدا و امیرالمؤمنین علیه‌السلام و هماهنگ با قانون اساسی اقدام به تصویب یا رد طرح‌ها و لوایح نماید؛ بنابراین اگر رأی دادن یا مخالفت نماینده در مورد طرح یا لایحه‌ای برخلاف قانون نباشد لکن مطابق با سنت رسول خدا و امام امیرالمؤمنین در حکومت‌داری خود بوده باشد وظیفه شرعی و قانونی او این است که طبق آن رأی دهد همان‌گونه که اگر برخلاف دستورات شرع اقدس و برخلاف توصیه‌های امیرالمؤمنین در امر حکومت‌داری باشد باید مخالفت کند و الا دچار نافرمانی و سرپیچی از فرمان خدا و رسول شده است .

گرچه این‌گونه طرح‌ها و لوایح غالباً برخلاف روح قانون اساسی است چراکه تعالیم عالیه اسلام و امامان معصوم علیهم‌السلام مبنای اصلی و اساسی همه‌ی بندهای قانون اساسی قرار داده شده است.

در اینجا سؤال این است که آیا رأی دادن به پرداخت حقوق ۹ برابری یک مسئول در نظام جمهوری اسلامی نسبت به حقوق عامه‌ی مردم از بیت‌المال مطابق سنت رسول خدا و دستورات مولای متقیان امیر مؤمنان در امر حکومت‌داری است یا برخلاف آن ؟ که قطعاً برخلاف آن است لذا چنین رأیی برخلاف دستورات شرع اقدس و اقدامی غیرعادلانه و عملی حرام می‌باشد.

و یا نمونه‌ای دیگر رأی دادن به معاهدات مصوَّب و مدون سران استکبار همچون اف ای تی اف - که عمل به آن موجب تضعیف و فشل کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت همچون حزب‌الله ، انصار الله ، و الحشد الشعبی و مانند آن که حفظ کیان اسلام و مسلمین و مؤمنین به اقتدار اقتصادی و نظامی آنان وابسته است _ آیا مخالف دستور شرع مقدس نیست؟ که قطعاً مخالف است چون در جهت سلطه قدرت‌های استکبار جهانی بوده و برخلاف صریح آیه‌ی : (و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا...) و نیز برخلاف اجماع فقهای شیعه در فتاوای بر اساس قاعده نفی سبیل می‌باشد.

و یا برداشتن وصف مترقی ، و قید مطلقه از اصل ولایت‌فقیه که اخیراً این مجلس تصویب کرده است در جهت پاسداری از این اصل اساسی مذهب جعفری و رکن رکین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راستای حراست از وصایا و مبانی فکری و فقهی امام راحل عظیم الشان است؟

به‌راستی ملت قهرمان و باایمان و خانواده‌های شهدا چه قضاوتی در مورد عملکرد شما دارند؟

آیا تشکر و قدردانی از عملکرد مجلس دهم که به‌طور مطلق و تمام‌عیار مورد رضای ذات اقدس حق بوده و سربلند خواهند بود؟ فردای قیامت اینان در محضر رسول خدا و امیرالمؤمنین و امام راحل و شهدا جوابی آماده کرده‌اند؟

مع الاسف مجلس دهم به‌رغم خدمات شایان، مصوباتی همچون موارد یادشده داشته‌اند که اجر همه زحمات آنان را موردتردید بلکه حبط قرار داده است. و این لکه‌ها و نقاط سیاه برای مجلس دهم در جریده‌ی تاریخ ثبت خواهد شد.

و اما انتظار حوزۀ علمیۀ قم از مجلس جدید و انقلابی نهادینه کردن ارزش‌های انقلابی از طریق قانون‌گذاری است. چراکه جایگاه خطیر قانون‌گذاری بر کسی پوشیده نیست؛ زیرا با تصویب قانون می‌توان راه مذاکره با سران استکبار را گشود و مسیر سلطۀ آنان را بر مقدّرات این نظام و ملّت انقلابی هموار ساخت. و نیز می‌توان با تکیه بر قانون اقدام انقلابی نموده، و دست ایادی استکبار را از سر این نظام و ملّت رشید و مؤمن کوتاه کرد.

آنچه طلاب و فضلا و اساتید و فقهای انقلابی بصیر حوزۀ انقلابی قم مقدس، و سایر حوزه‌های علمیه از مجلس جدید و نمایندگان انقلابی آن انتظار دارند، اقدام انقلابی برای صیانت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی از راه قانونی آن است.

بدانید و آگاه باشید رنج ناداری مردم را از نظام و مسئولین دلسرد نمی‌کند، ولی آنچه مردم را دلسرد می‌کند داغ و رنج کمرشکن تبعیض است؛ که یک مسئول دولتی از بیت‌المال با حقوق نجومی چند برابری نسبت به عموم ملّت برخوردار باشد.

آری دسترسی برخی خواص با تبانی برخی مسئولین دولتی به وام‌های کلان چندین هزار میلیارد تومانی با توسل به لطایف‌الحیل سبب رنج و موجبات فقر و ناداری مردم، و سدّ بزرگ‌راه اقتصاد مقاومتی بوده، و موجبات خالی کردن خزانۀ بیت‌المال را فراهم می‌سازد. آیا این خود بارزترین مصداق بی‌عدالتی اجتماعی نیست؟ تا جایی که رئیس حسابداری کل کشور اعلان کرد که مسئولین دولتی حتی مرا از اطلاع یافتن و کنترل حقوق نجومی آنان منع کرده‌اند! آیا ا ین یکی از مهم‌ترین عوامل دلسردی مردم باایمان و انقلابی از مسئولین دولتی نمی‌تواند باشد؟! و آیا این وظیفۀ مجلس سابق نبود که بعد از هشدار مقام معظم رهبری دربارۀ حقوق نجومی اقدامی قاطع کند؟ که متأسفانه هیچ اقدامی نکرده، بلکه خود حقوق چند برابری مسئولین را تصویب نموده است !

شما ای نمایندگان انقلابی ملّت، و شما ای طلاب و فضلا و اساتید و فقهای بصیر حوزۀ علمیۀ انقلابی مقدس قم و سایر حوزه‌های انقلابی (که سربازان پادررکاب امام زمان هستید) نزد وجدان خود در محضر ذات مقدس حق قضاوت کنید. بدون کمترین تردید خواهید یافت که این معضلات و آفات خطرناک‌ترین اسباب فتنه، و مهم‌ترین دغدغه و نگرانی ملّت مؤمن و انقلابی قهرمان ایران بوده و آنان از نمایندگان انقلابی توقع رفع این نگرانی‌ها و دفع این‌گونه آفات خطرآفرین از این نظام مقدس را دارند.

آیا امید بستن به مذاکرۀ با آمریکا و سران استکبار و انتظار رونق اقتصادی از آنان داشتن، و هنوز و همچنان به آنان پیام برگشت به میز مذاکره دادن، سیاست غرب گرایانه نیست؟ و آیا این سیاست در تضاد کامل با خط‌مشی ولی امر مسلمین نیست؟ که بارها و بارها خطاب به مسئولین فرمودند: مذاکره با سران استکبار بی‌نتیجه است، و از این ملّت هیچ دردی دوا نمی‌کند، بلکه همچون سمّ مهلک برای سلامت فکر و روح مسئولین خطرناک است؟!

به‌راستی از این توافقنامۀ برجام بدفرجام چه ثمرۀ مثبتی دیده‌اید؟ آیا آب‌ونان و اقتصاد، و یا دین، یا عزت و شوکت و اقتدار شما را تضمین کرده است؟ یا پای سران استکبار را به مراکز حساس دفاعی و صنعتی کشور باز کرده است؟ و آنان را بر فشار و تحریم بیشتر مصمّم تر ساخته، و یا تلاش و تکاپوی آنان را بر نقشه و تحریک ایادی داخلی و ایجاد فتنه بیشتر ساخته است؟

آیا تصویب کنوانسیون FATF در مجلس سابق که کیان دفاعی این نظام ـ یعنی سپاه پاسداران ـ را با تحریم مالی به‌عنوان یک نهاد تروریستی نشانه رفته است یک اقدام صددرصد مخالف مصالح این نظام و ملت نبوده است؟

اصل امربه‌معروف و نهی از منکر که از نظر خدا و رسول پایه و اساس دین شمرده شده است و اقامه‌ی همه فرایض الهی منوط به انجام آن دانسته شده در متن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر آ ن تأکید گردیده است، آیا تعطیلی این اصل حیاتی برای ماهیت و هویت الهی این نظام خطر جدی نیست و آیا تهیه و تقنین و تدوین سازوکار اجرائی دقیق این اصل و ابلاغ آن به دولت و پیگیری حسن اجرای آن وظیفه مجلس شورای اسلامی نیست؟

در خاتمه خدای تعالی را بر این نعمت بزرگ راه‌یابی عناصر انقلابی به مجلس جدید سپاس و شکر بی‌حدوحصر می‌گذاریم. و از شما نمایندگان انقلابی اِحیاء و صیانت از ارزش‌های انقلابی را توقع داریم. و سلامت و عزت و توفیق روزافزون برای رهبری معظم ولی امر مسلمین و سربلندی ملّت باایمان و ولایی را از درگاه ذات اقدس احدیت خواستاریم.

حوزۀ علمیۀ قم:

علی اکبر سیفی مازندرانی

تاریخ: ۱۳۹۹/۳/۶

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha