جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دادافرین

حوزه/مدیر داخلی مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان شعبه یزد در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد گفت: دشمنان با فشل نشان دادن اقتصاد کشور، خرمشهرهای دیگری را به وجود آورده اند و تنها راه پیروزی در این جنگ، جهش تولید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام مهدی دادآفرین در نشست مجازی مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد با قرائت آیه ۳۰ سوره فصلت« اِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ؛پروردگار ما خداوند یگانه است، سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است» اظهار داشت: حماسه فتح خرمشهر تمام تاک تیک‌ها و استقامت‌ها را در برابر بعثی‌ها داشت و مردم بسیار پایداری کردند که این مقاومت و پایداری نشئات گرفته از نقشه راه و آیه ۳۰ سوره فصلت بود.

وی تصریح کرد: نقشه راه، انسان را به هدف خود می رساند و  فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس نشان داد که شجره طیبه انقلاب دارای ریشه محکم است  و به خوبی شکل گرفته است.

 مدیر داخلی مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان شعبه یزد، ادامه داد: ریشه‌های شجره طیبه انقلاب دارای  باورهای عمیقی است که این باورها درخت انقلاب را حفظ کرده‌است و در طوفان سهمگین جنگ تحمیلی به خصوص آزاد سازی خرمشهر توانستیم در مقابل تمام قوای دشمن بعثی استقامت کنیم و پیروز میدان شویم.

حجت الاسلام دادآفرین بیان کرد: عملیات بیت‌المقدس از منحصر به فرد ترین عملیات‌های رزمی ثبت شده در تاریخ جنگ تحمیلی است و اگر به آن نگاه کنیم، از نظر توان ارتش عراق، سطح درگیری و وجود موانع سر راه سبب شد که امام راحل در یکی از سخنرانی‌های خود بفرمایند آزادسازی خرمشهر یک امر عادی نبود.

وی افزود: در عملیات بیت المقدس، اینکه۱۵ الی ۲۰هزار نفر در صف اسارت و تسلیم ایران شده باشند، طبیعی نیست، بلکه مافوق طبیعت است و فتح خرمشهر دستاوردهای ارزشمندی برای انقلاب اسلامی به همراه داشت و توانست موقعیت جمهوری اسلامی را در دنیا به شدت تقویت کند.

مدیر داخلی مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان شعبه یزد، گفت: امام خامنه‌ای که در آن زمان ریاست جمهوری کشور را بر عهده داشتند فرمودند، وقتی ملت ایران با قدرت خرمشهر را از دشمن پس گرفت، و هزاران نیروی دشمن را اسیر کرد سرنوشت نهایی جنگ نوشته شد.

حجت الاسلام دادافرین افزود: در همان هنگام سران برخی کشورها برای وساطت به ایران آمده بودند که جزء برجستگان سیاسی و معروف انقلابی دنیا بودند و رهبر یک از کشورهای آفریقایی به حضرت آقا فرموده بود که امروزه مسئله جمهوری اسلامی به کلی با قبل از فتح خرمشهر متفاوت است و همه امروز به شما به چشم پیروز و فاتح میدان نگاه می‌کنند.

*منابع اصلی شکست ناپذیری در خت انقلاب

وی بیان‌کرد: فتح خرمشهر سندی برای محکم بودن درخت تناور انقلاب بوده است و همچنان که گیاه درخت به سه منبع اصلی آب، خاک و نور برای رشد نیاز دارد، شجره پرثمر و ریشه دار طیبه انقلاب نیز دارای سه منبع اصلی است که که سبب استحکام و شکست‌ناپذیری در آن شده است.

حجت الاسلام دادآفرین سه منبع اصلی شکست ناپذیری درخت انقلاب را  ایمان، عمل صالح و جهاد  برشمرد و گفت: این سه شاخه توانست انقلاب را محکم کند و سبب پیروزی‌های مکرر از جمله فتح خرمشهر شود.

*درس بزرگ فتح خرمشهر

مدیر داخلی مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان شعبه یزد، خاطر نشان کرد: با یادآوری سخنان سخنان امام خمینی (ره)در می یابیم که خرمشهرهایی در راه است که اگر یک لحظه غفلت کنیم به ما آسیب وارد می کند و ریشه‌های ما می‌خشکاند.

حجت الاسلام دادافرین تصریح کرد: خرمشهرهای بعدی در میدان جنگ نظامی نخواهد بود و ویرانی نخواهد داشت بلکه تلاش در آن از جنگ نظامی سخت تر ولی آبادانی به دنبال دارد.

وی خاطر نشان کرد: درس بزرگ فتح خرمشهر براساس نظر رهبر معظم انقلاب این است که یک ملت وقتی به خود متکی و مؤمن شد و ایمان را با جهاد و عمل صالح همراه کرد، آنگاه در همه‌ میدان‌ها پیروزی او قطعی است.

*تنها راه برون رفت از جنگ اقتصادی چیست؟

مدیر داخلی مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان شعبه یزد، تأکید کرد: ملت ما نباید این دستاورد فتح خرمشهر را فراموش کند و مبارزه مجدانه‌ توأم با ایمان در همه مراحل با پیروزی همراه است و مبارزه خرمشهرهای دیگر، مبارزه جنگ نظامی نیست بلکه مبارزه در میدان های اقتصادی، علم و تولید است.

حجت الاسلام دادآفرین تصریح کرد: دشمنان با فشل نشان دادن اقتصاد کشور، خرمشهرهای دیگری را به وجود آورده اند و تنها راه برون رفت از این جنگ برای حفظ اقتدار کشور، از طریق تولید و با تلاش مضاعف و جهش تولید است.

وی یکی از راه های رسیدن به جهش تولید را کوچک شدن دولت و سپردن امور کشور به مردم و حل کردن توسط خود مردم دانست و افزود: هر کجا مردم و نیروهای جهادی ورود کردند نصرت الهی حتمی خواهد بود و سرنوشت هر ملتی توسط اراده و خواست ملت تعیین خواهد شد« ان الله لا یغیّر ما بقوم حتی یغیّروا ما بانفسهم».

مدیر داخلی مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان شعبه یزد، با یادآوری حضور مردم در هشت سال دفاع مقدس، گفت: حضور مردم در عرصه اقتصاد ضروری است و هر کس در حد توان باید در این راه قدم بردارد تا تحریم ها و تهدیدها در ما بی اثر باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha