پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید جلال رضوی مهر

حوزه / رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی گفت: حاج میرزا، ابوذر گونه زندگی کرد و زبانش زبان گویا برای تبلیغ نظام، انقلاب و امام و حضرت آقا بود و با شهادت ایشان داغی بر داغ سردارانی همچون حبیب سپاه اسلام شهید همدانی و مالک اشتر زمان حاج قاسم افزوده شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید حاج میرزا محمد سلگی، اظهار داشت: شهید سلگی شهیدی بود که در مکتب جهادی امام(ره) رشد کرد و از برکات گروه همیشه ماندگار ابوذر در نهاوند بود.

وی با بیان اینکه شهید سلگی، در طول دوران زندگی، اسوه صبر و مقاوت بود، ابراز کرد: زمانی که در سال ۶۳ در جزیره مجنون بنده با شهید سلگی آشنا شدم، ایشان را فرمانده ای مقتدر و با تدبیر دیدم که با صلابت در میدان نبرد ایستاده بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر افزود: رفاقت و انسی که شهید سلگی با بسیاری از شهدا داشت، ماندن در قفس خاکی را برای ایشان زجر آور کرده بود و لذا در آخر نیز به آرزو خود دست یافت و به یاران شهید خود ملحق شد.

وی با تاکید بر اینکه شهید سلگی به دنبال دیده شدن نبود، بیان کرد: هر مکانی که حضور در آنجا نتیجه اش تقویت نظام و انقلاب بود شهید سلگی حضور خود را یک تکلیف می دانست و با آبرو خود در آن مسیر قرار می داد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به ثبت خاطرات شهید سلگی توسط آقای حسام، خاطر نشان کرد: تفقد، تمجید و پیام رهبر معظم انقلاب برای کتاب «آب هرگز نمی میرد»، نشأت گرفته از اخلاص حاج میرزا است، که امیدواریم صفات بارز و نکات اخلاقی ایشان را در زندگی خود به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه شهید سلگی نیز همانند مادر شهدا حضرت زهرا(س) شبانه دفن شد، مطرح کرد: حاج میرزا، ابوذر گونه زندگی کرد و زبانش زبان گویا برای تبلیغ نظام، انقلاب و امام و حضرت آقا بود و با شهادت ایشان داغی بر داغ سردارانی همچون حبیب سپاه اسلام شهید همدانی و مالک اشتر زمان حاج قاسم افزوده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha