جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست آنلاین بررسی طرح کاهش طلاق

حوزه/ اولین نشست برخط(آنلاین) پیرامون کلان طرح "کاهش طلاق با تاکید بر مددکاری اسلامی روانشناختی در خانواده ها " در استان های تهران، اصفهان، البرز، سمنان و کهیلویه و بویر احمد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اولین نشست پیرامون  کلان طرح «کاهش طلاق با تاکید بر مددکاری اسلامی روانشناختی در خانواده ها»  با حضور معاون  فرهنگی تبلیغی و مدیر کل امور فرهنگی تربیتی حوزه های علمیه خواهران و مسئولان اداره امور زن و خانواده و برخی از مدیران و معاونین محترم فرهنگی استان های تهران، اصفهان، البرز، سمنان و کهگلویه و بویراحمد به صورت آنلاین برگزار گردید.

دکتر معصومه ظهیری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در این نشست گفت: طلاق پدیده پیچیده اجتماعی است که لایه های زیادی داشته و تاثیرات متفاوتی نیز بر نهادهای مختلف اجتماعی خصوصاً نهاد مقدس خانواده بر جای می‌گذارد.

وی با اشاره به تأثیر منفی طلاق در جامعه اظهار داشت: با توجه به تاثیرگذاری منفی طلاق در جامعه و نقش طلاب خواهر و حوزه های علمیه خواهران به عنوان مددکاران عرصه دینی و اجتماعی، همچنین بنا بر تاکید مقام معظم رهبری بر خدمت اجتماعی طلاب، معاونت فرهنگی تبلیغی با مشارکت وزارت کشور اقدام به اجرای کلان طرح" کاهش طلاق با تاکید بر مددکاری اسلامی روانشناختی در خانواده ها" در 5 استان  تهران، اصفهان ، سمنان ، کهکیلویه و بویر احمد و البرز کرده است.

وی در ادامه افزود: مددکاری اسلامی به ویژه در عرصه بازسازی خانواده های دارای بحران، مقوله ای است که اگر بتواند به خوبی صورت گیرد، برکات معنوی و تجربه های شیرین زیادی برای افراد مددکار و خانواده های آنان  بدنبال خواهد داشت.

در  ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین نامخواه، مدیر کل اداره فرهنگی تربیتی و دکتر میر علی ملک، رئیس اداره امور زن و خانواده نیز به سخنرانی پرداخته و پیرامون مباحثی مانند ضرورت ورود طلاب به مسائل اجتماعی  در حوزه زنان و خانواده مانند مسئله طلاق، واکاوی گام های عملیاتی طرح و دلایل انتخاب استان ها به ارائه توضیحات پرداختند.

همچنین معاونین فرهنگی استان های تهران، اصفهان ، سمنان ، کهکیلویه و بویر احمد و البرز گزارشی از اقدامات انجام شده برای راه اندازی این فعالیت اجتماعی در منطقه خود ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha