پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اهدای ۳۵۰۰ بسته غذایی توسط مسلمانان بورتون در ماه رمضان

حوزه/ اعضای جامعه اسلامی در مسجد جامع رضویه در بورتون موفق شدند در ایام رمضان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی را آماده سازی کرده و به خانواده های نیازمند و کارکنان بیمارستان ها تحویل دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی تلگراف، مسجد جامع رضویه در ایکسبریج بورتون در دربی شایر بریتانیا، به لطف مشارکت جامعه اسلامی موفق شد در سرتاسر ماه مبارک رمضان، غذای نذری برای همشهریان نیازمند آمده کند و روزانه بسته های غذایی به دست افراد محتاج و کارکنان بهداشتی رسید.

ماه رمضان در بریتانیا شنبه ۲۵ آوریل آغاز شد و یکشنبه ۲۴ می به پایان رسید و به دلیل شیوع ویروس کرونا اعضای جامعه اسلامی نتوانستند در مراسم متعددی که هرساله در مساجد برگزار می شوند شرکت داشته باشند، به همین جهت تصمیم گرفتند امسال به شیوه دیگری رمضان را برگزار کرده و تمرکزشان را بیشتر روی فعالیت های خیریه بگذارند.

در این ماه مسجدی های بورتون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی را تحویل دادند. هر روز تیمی از داوطلبان در بورتون با کمک گیری از آشپزخانه بزرگ مسجد، سالن نمازخانه وسیع و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی اعلام شده، بسته های غذایی را آماده سازی، بسته بندی و تحویل می دادند.

بسته های غذایی به خانه های مردم و همچنین کارکنان بیمارستانی تحویل داده شدند.

طارق حسین ۵۲ ساله سخنگوی مسجد گفت: پروژه بسته های غذایی به خوبی پیش رفت و من می خواهم از تمام کسانی که وقت گذاشتند و در این راه ما را یاری کردند قدردانی کنم.

وی افزود: بعضی از داوطلبان نزدیک به ۶ ساعت در روز با زبان روزه کار می کردند تا غذا تهیه، بسته بندی و آماده تحویل شود. عددی که به آن رسیدیم بدون کمک های داوطلبان ممکن نبود. ما به عنوان یک مسجد از انتظارات مان بالاتر رفتیم و باید به خاطر این پیروزی به مسجدی ها تبریک گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha