جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ توزیع 800 بسته غذایی به همت جهادگران فاطمی ارومیه

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان غربی با اشاره به توزیع ۶هزار بسته حمایتی توسط مدارس علمیه استان گفت: مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان هزینه بسته های پخش شده است.

سمیه مرتاض در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در خصوص فعالیت های حوزه های علمیه خواهران این استان اظهار داشت: همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا مدارس علمیه استان و طلاب این مدارس به صورت جهادی شروع به همکاری با مراکز بهداشتی و تولید و پخش بسته های بهداشتی و دوخت ماسک و دستکش و لباسهای بیمارستانی کردند.

وی با بیان اینکه حدود 170 طلبه خواهر در این امر مشارکت داشته اند گفت:  بیش از1میلیون ماسک و دستکش توسط طلاب جهادی خواهر تولید و پخش شده و همچنان درحال تولید هستند.

مرتاض ادامه داد: 4 مدرسه علمیه در استان با رعایت کامل اصول بهداشتی تبدیل به کارگاه‌های مبارزه با کرونا شده و روزانه در هر کدام بالغ بر2000ماسک و دستکش تولید می‌شود. مدارس علمیه الزهراء شهرستان میاندوآب، ریحانةالرسول ارومیه، زینب کبری ارومیه و الزهراء ارومیه مدارسی هستند که به تولید ماسک مشغول بوده و بقیه طلاب درکارگاه‌های خانگی و یا در همکاری با سایر نهادها در اقدام های جهادگرانه مشغول به مبارزه باویروس منحوس هستند.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان غربی بیان کرد: این بسته های بهداشتی با همت خود طلاب در بین نیازمندان، بیماران، اقشار بی بضاعت و کشاورزان پخش شد همچنین حدود10طلبه جهادی در امر تغسیل و تکفین فعال بوده اند.

وی با اشاره به رزمایش مواسات در مدارس علمیه این استان گفت: همزمان با بیانات مقام معظم رهبری ،رزمایش مواسات درمدارس علمیه این استان شروع شده و مدارس علمیه به پایگاه‌های جلب مشارکت خیرین و اهدای بسته های حمایتی به طلاب و مردم نیازمند شدند در این حرکت خودجوش و کاملا جهادی حدود۶ هزار بسته غذایی و حمایتی توسط مدارس علمیه استان تهیه و پخش شد که مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان هزینه بسته های پخش شده است.

مرتاض افزود: همچنین  بیش از ۳۰۰ کارت هدیه در راستای حمایت از طلاب نیازمند و بی بضاعت و خانواده های ایشان به آنها اهدا شد که مبلغی بالغ بر۳۰ میلیون تومان با جلب مشارکت خیرین در این امر هزینه شده است.همچنین با همکاری مدرسه علمیه الزهراء شهرستان میاندوآب و درجهت تقویت سیستم ایمنی بیماران روزانه بیش از ۱۰۰ بطری آب هویج برای وعده صبحانه بیماران بستری در بیمارستان این شهرستان تهیه و توزیع شد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha