جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صمدی قربانی

مدرس و کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: اصلاح عیوب ساختاری اقتصاد ایران باید جزو اولویت های کاری نمایندگان مجلس یازدهم باشد.

دکتر ساجد صمدی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ما در عرصه های مهم نظام بانکی و مالیاتی، مباحث صادرات و واردات و گمرگ، همچنین قوانین و ضوابط مرتبط با حوزه تولید و صنعت و اشتغال و... دچار مشکلات و گرفتاری های مهمی هستیم که باید مجلس جدید برای رفع آن ها برنامه و طرح قانونی لازم را ارایه دهد.

وی افزود: به عنوان مثال بنده بر ضرورت اصلاح نظام مالیاتی تأکید می کنم و این که در این باره در مجامع علمی و نخبگانی کشور بارها نکات و زوایای مساله موشکافی شده اما واقعاً جای طرح این سوال است که چرا در این راستا طرح ها و لوایح مناسب آماده و ارایه نمی شود تا در نهایت منجر به تصویب قانون شود.

این تحلیلگر مسایل اقتصادی همچنین گفت: از این حیث بنده معتقدم که از جمله نقاط ضعف بزرگ عملکرد مجلس دهم ناظر به همین مساله است و لذا یکی از مسایل بسیار مهم و اولویت دار همین است که اصلاح نظام مالیاتی جزو اولویت های کاری نمایندگان محترم دوره جدید باشد.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که پایه های مالیاتی ما در حال حاضر به لحاظ تنوع کم است و از سویی لازم است تمرکز به خصوص در شرایط سال جاری که جهش تولید مطرح است، از روی پایه های مالیاتی اقتصاد مولد به سمت اقتصاد غیرمولد سوق یابد و لازمه تحقق این مهم این است که زیرساخت های مساله با اصلاح نظام مالیاتی از طریق قانون گذاری مجلس فراهم شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha