جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت امام خمینی(ره)

حوز/ رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از برگزاری همایش بین‌المللی نهضت عاشورا در اندیشه امام‌خمینی (ره) با حضور اندیشمندان کشورهای مختلف خبر داد و گفت: این همایش ۱۲ خرداد به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی (ره) اظهار داشت: در آستانه سالروز رحلت امام خمینی (ره) و به منظور تبیین اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی در زمینه عاشورا، همایش بین‌المللی «نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی (ره)» دوشنبه ۱۲ خردادماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش بین‌المللی به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا به صورت مجازی برپا می‌شود، افزود: در این همایش اندیشمندانی از کشورهای هند، پاکستان، ترکیه، عراق، نیجریه، آرژانتین و ایران درباره دیدگاه‌های امام خمینی (ره) درباره نهضت حسینی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام احمدی درباره موضوعات همایش بین‌المللی نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی (ره) گفت: این همایش در موضوعاتی همچون زمینه‌ها و علل قیام امام حسین (ع) از نگاه امام خمینی (ره)، رسالت و اهداف نهضت حسینی در اندیشه امام خمینی (ره)، بازتاب اجتماعی و سیاسی نهضت امام حسین (ع) در تاریخ اسلام از نگاه امام (ره)، مؤلفه‌های نهضت عاشورا در گفتمان امام خمینی و آرمان‌های حسینی در انقلاب اسلامی برپا می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین به مشارکت نهادهای مختلف در برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: همایش بین‌المللی نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی (ره) به همت ستاد مرکزی اربعین و با همکاری مجمع دانشگاهیان عراق، دانشگاه معارف اسلامی، شهرداری تهران و آستان امام خمینی (ره) در حرم امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و فعالان فرهنگی و دینی کشورهای مختلف از آفریقا، آمریکا و آسیا و اروپا نیز به صورت مجازی در این همایش شرکت می‌کنند.

 همایش بین‌المللی نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی (ره) دوشنبه ۱۲ خرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در حرم امام خمینی (ره) برگزار و به صورت مجازی از طریق هیأت آنلاین قابل رویت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha