پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی گفت: عربستان همچنان کشورهای اسلامی را درخصوص حج آینده در بلاتکلیفی نگاه داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در نشست شورای مدیران بعثه که برگزار شد، تأکید کرد: با توجه به وضعیتی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است و درحال حاضر عملا برگزاری تجمعات و همایش‌ها امکان پذیر نیست، استفاده از امکانات فضای مجازی در اولویت قرار گیرد.

وی از حاضران خواست در برنامه ریزی‌ها احتمالات مختلف درباره حج را مدنظر قرار دهند و مدیران و روحانیون، زائران را توجیه کنند.

نواب همچنین بر انتخاب نیروهای توانمند و کارآمد برای اعزام به حج تاکید کرد و گفت: حج سهمیه‌ای نیست و حق الناس و عدالت در اعزام نیروها باید در نظر گرفته شود و افرادی اعزام شوند که علاوه بر کارایی، از ویژگی چند پیشگی برخوردار باشند.

سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: از کارکردهای مختلف فضای مجازی باید بیشتر برای ماموریت‌های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین و دو معاونت بین الملل و فرهنگی استفاده شود.

در این نشست حجت الاسلام هادی اکبری، مدیر امور اهل سنت بعثه نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه، از افزایش تعداد کاروان‌های اهل تسنن به ۶۳ کاروان خبر داد.

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری نیز گفت: استقبال زائران از سامانه آموزش مجازی در یک ماه اخیر گسترده بوده است و بیش از ۷۲۶ هزار بازدید از این سامانه بازدید کرده اند.

حجت‌الاسلام محمدعلی اخویان با اشاره به اینکه بیش از ۱۱۵۰۰ نفر نرم افزار کاروان مجازی را در گوشی‌های هوشمند خود نصب کرده اند، افزود: میانگین حضور هر کاربر در این نرم افزار ۱۷ دقیقه بوده است.

وی با اشاره به استفاده بیش از ۲۹۰ هزار نفر از کلاس‌های برخط آموزش گفت: در کانال ویژه روحانیون و مدیران حج ۹۹ درپیام رسان «بله» حدود ۴۲۰ روحانی و مدیرعضو و ۹۵ کاروان تاکنون در بخش " کاروان من" از نرم افزار کاروان مجازی فعال شده اند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام علی پروانه، مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰۰ روحانی به کاروان‌های زائران شیعه معرفی شده اند، اظهار داشت: معاینات پزشکی ۳۵۵ نفر از آنان تاکنون انجام شده است.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در تخصیص معین و معینه‌ها به کاروان‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند مشکلی وجود ندارد.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه نیز گفت: بخشی از محصولات فرهنگی حجاج آماده شده است و بخش دیگر با مشخص شدن وضع حج به سرعت چاپ و توزیع خواهد شد.

در این نشست حجج الاسلام سید جواد مظلومی و سید حسین رکن الدینی معاونان بین الملل و فرهنگی و آقای محمد حسین خوشنویس معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه و تعدادی از مدیران این سه معاونت در باره اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های آینده گزارش دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha