پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دختر جوان تازه مسلمان: من فکر می کردم دین مرا کنترل خواهد کرد!

حوزه/ دختر نیجریه‌ای تبار به نام جمیله که در ۱۹ سالگی به اسلام گرویده است،در خانواده ای مسیحی بزرگ شد و پس از مدتی به این نتیجه رسید که مسیحیت پاسخگوی نیازهای معنوی او نیست.

گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»  داستان دختری را که به اسلام گرویده و دیدگاه او راجع به مباحث اسلامی را از زبان او گزارش می کند:

اسم من جمیله است، من نیجریه ای تبار هستم، اما در انگلستان بزرگ شده ام و سی ساله هستم. من در خانواده ای مسیحی بزرگ شده بودم و به دنبال راهنمایی می گشتم. دین برای من درست مانند کسی شده بود که به من می گوید چه کاری انجام بدهم و برای من فقط دعا کردن در پیشگاه خداوند مهم بود.

چرا اسلام را کامل ترین دین می دانم؟

دین از همان اول برای من اولویت بود، اما به مرحله ای رسیده بودم که بیشتر می خواستم. و مسیحیت دیگر نیازهای معنوی من را برآورده نمی کرد. فکر و ذکرم این بود که چه چیز دیگری می تواند مرا آرام کند و خواهرم به من کتاب هایی داد که بخوانم. بنابراین اسلام را در ۱۹ سالگی پیدا کردم.

نقطه عطف

آنچه من را به سمت اسلام جلب کرده است ، نظم و انضباط عبادی است. پنج بار در روز نماز فرصتی برای روی آوردن به پروردگارت است. پس از آن ، من سعی کردم بیشتر در مورد دین بخوانم و به آن نظم و انضباط احتیاج داشتم. من فقط به نظم و انضباط نیاز داشتم و فکر کنم راه درست برای من نیز همین بود.

در مسیحیت سخنان غیرقابل پذیرشی وجود داشتند مانند اینکه مسیح فرزند خدا است. اولین بار که مسلمان شدم هیچ چیز درباره اسلام نمی دانستم. خوشبختانه برخی خواهران به من کمک کردند و مرا در آغوش گرفتند.

آداب و رسوم اسلامی

من آماده نبودم که چهره اسلامی خودم را نشان دهم و تردید داشتم که مردم آن را می پذیرند یا خیر.

مردم تصور می کنند که حجاب سرکوب است، اما به عنوان یک زن می گویم که حجابم اجباری نیست و انتخاب خودم است.

کسانی که مرا می شناسند به من می گویند که من تغییرات زیادی داشته ام، از نظر برخورد با امور و برخورد با آدم ها. هر چه بیشتر دعا می کنم بیشتر به پروردگار روی می آورم و بیشتر سعی می کنم بفهمم دین چقدر سودمند است.

چرا دین؟

برخی می گویند که اگر انسان خوبی باشیم نیاز به دین و قرآن و اسلام نداریم. من به آنها می گویم دین مزایای زیادی برای بشر دارد. اکنون هر زمان که اتفاقی برای من می افتد می توانم به خدا رو کنم و دعا کنم و این باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشم. بعضی اوقات در شرایطی قرار می گیریم که به نظر می رسد راه دیگری نداریم، ولی در آن مواقع من به جای خودخوری و گریه، به خدا روی می آورم و دعا می کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha