پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جمالزاده شفت

حوزه/ گرچه در ایام کرونا بسیاری از سرباز وظیفه ها در مرخصی و برخی نیز فعال بودند، اما سربازی از جنس طلاب، متفاوت ظاهر شد و بدون وقفه نگهبانی در سنگر تعلیم و تربیت را رها نکرد.

حجت الاسلام جمالزاده، طلبه وظیفه در آموزش پرورش استان گیلان در شهرستان شفت که واپسین ماه‌های خدمت سربازی در آموزش و پرورش را سپری می کند در دوران کرونایی با جنب و جوشی زایدالوصف در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اینگونه از فعالیت های تربیتی خود می گوید.

در ایام کرونایی به وسیله فضای مجازی برای فرهنگیان و دانش آموزان برنامه های متنوعی را طراحی کردم که سرفصل های آن موضوعاتی چون؛ طرح دعوت به بهداشت و معنویات، نشانه هایی از امام زمان(ع) در بیان امام رضا(ع)، درسهای فصل بهار و شباهت‌های آن به قیامت، اهمیت شناخت امام و رهبر در زندگی بشر، راهکارهای مقاوم سازی جامعه اسلامی، ترفندهای مهدی‌ستیزان با تکنیک‌های شیطانی و... از جمله مباحثی بود که از طریق ایجاد گروه های فضای مجازی و کانال‌های تربیتی با ایجاد انگیزه های لازم برای معلمان و دانش آموزان مطرح می کردم و خوشبختانه مورد استقبال کاربران قرار گرفت.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان نیز روزی یک حدیث و یک مسئله از احکام ماه مبارک رمضان و پرسش و پاسخ در خصوص احکام دینی در فضای مجازی برای فرهنگیان و دانش آموزان داشتم که برخی از برنامه های رمضانی عبارت از «ماه مبارک رمضان و بلای ویروس کرونا»، «تحلیل سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب»، «سی جلسه بیان احکام دعا»، «ویژگی ها و آسیب های وظایف شیعیان در دوران غیبت امام زمان(ع)»، «شایعه پراکنی، ابزار دشمن در عرصه رسانه و فضای مجازی» و «پرسش و پاسخ دینی» بود که در صورت نیاز افراد به کارشناسان متخصص معرفی می‌شدند.

حجت الاسلام جمالزاده ادامه داد: اطلاع رسانی به دانش آموزان دختر متوسطه دوم جهت ثبت نام در حوزه های علمیه خواهران و نیز در میان دانش آموزان پسر واجد شرایط برای ورود به حوزه علمیه برادران از دیگر فعالیت های من در ایام کرونا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش مواسات، به خانواده های نیازمند، خصوصا خانوده‌های دانش آموزان نیازمند، کارت هدیه و سبد کالا تهیه و در اختیارشان قرار گرفت.

حجت الاسلام جمالزاده افزود: جهت آشنایی دانش آموزان به سن تکلیف رسیده از طریق گفت‌وگوی تلفنی، اهمیت انجام واجبات در در زندگی و گفت‌وگو با والدین آنها با هماهنگی مدیر مدرسه انجام شد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha