پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار مدیر حوزه علمیه استان کردستان با حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودیی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه سرآغاز نهضت انقلاب قیام پانزده خرداد بود، گفت: تجربه سرنوشت ساز ۱۵ خرداد ۴۲ که پرده ریاکاری و نیرنگ را از چهره رژیم کنار زده بود، حقانیت و درستی گفتمان مبارزاتی امام را در صحنه عمل به اثبات رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی امروز در دیدار مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح ضمن تسلیت فرارسیدن ایام رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵خرداد، اظهار داشت: ایام خردادماه برای انقلاب اسلامی دارای ویژگی‌های خاصی است تا آنجا که امام(ره) فرموده اند «انتظار فرج از نیمه خرداد کشم».

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از مهم ترین و اساسی ترین عوامل شکل گیری و پدیدآوری یک نهضت، رهبری آن نهضت است. آنچه در این میان بیشتر مورد توجه قرار گرفته خصوصیات شخصی امام(ره)، به خصوص در ابعاد معنوی و عرفانی بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه سرآغاز نهضت انقلاب قیام پانزده خرداد بود، تصریح کرد: تجربه سرنوشت ساز ۱۵ خرداد ۴۲ که پرده ریاکاری و نیرنگ را از چهره رژیم کنار زده بود، حقانیت و درستی گفتمان مبارزاتی امام را در صحنه عمل به اثبات رساند.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) در شرایطی آمد و بحث حکومت اسلامی را مطرح کرد که غرب دین را افیون جامعه می دانستند و بحث سکولاریسم نیز در اصل  به دنبال حذف دین در زندگی فردی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: امام در برابر ابرقدرتهای جهان ایستاد و گفت «ما همچون یک قدرت بزرگ خدایی و دینی در مقابل این قدرت‌های شیطانی بزرگ مبارزه  می کنیم و آنها را شکست می دهیم».

وی مبارزه امام را جزء قیام بندگان صالح خدا برشمرد و افزود: با توجه به آیات قرآن کریم، بندگان مؤمن و صالح خداوند در نهایت زمین را به ارث می‌برند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وعده الهی به بندگان صالحش این است که هر ملتی در راه خدا مبارزه کند و ایمان داشته باشد، با دشمنان خدا درگیر شود و اگر پافشاری و صبر و ایستادگی کند پیروز می شود. که امام با تحمل سختی ها و تبعیدها به مکانها و کشورهای مختلف دست از مبارزه برنداشت و نتیجه همان شد که خداوند وعده داده است.

وی ادامه داد: همه انسانها باید تلاششان این باشد که جزء بندگان صالح الهی قرار گیرند و محور برای نعمت‌یافتگان در قرآن ذکر شده است؛ پیامبران، صدیقین، شهدا و صالحان انسانهای پاکی هستند که در جوار رحمت الهی قرار می گیرند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: شهدای عزیز نیروهای مسلح همواره از بندگان صالحی بودند که در راه خدا و برای رضای الهی جهاد کردند و با شیاطین و استکبار جنگیدند و توانستند در جایگاهی که انسانهای صدیقین و انبیاء هستند قرار بگیرند.

وی خطاب به مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، افزود: خدمت و تلاش و کوشش در عرصه ه­ایی که جولانگاه غیورمردان و جانفشانی عزیزانی است که با تمام وجود از تمامیت ارضی کشور و ارزش­های وجودی انسان دفاع کردند مایه افتخار و مباهات است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: با توجه به سطح سلامت جامعه هدف و رفع نیازها و خواسته های نیروهای مسلح در حوزه های درمانی و بیمه ای انتظار می رود به خانواده های فقیر بیشتر رسیدگی و ارائه خدمات شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان به نقش انقلاب اسلامی در جهان اشاره کرد و گفت: با توجه به قدرت امروز ایران، کشورهای زیادی تحت تاثیر انقلاب اسلامی قرار گرفته اند و در برابر قدرتهای بزرگ و استکبار می جنگند و این ظهور انقلاب اسلامی ایران به دنیا است که امام فرمود این انقلاب را تشکیل می دهیم و با طاغوت مباره می کنیم و آن را به دنیا صادر می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha