پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله احمدی فقیه  یزدی

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: تداوم روند کاهش جمعیت، فاجعه ای برای کشور ماست که باید به شیوه ای مناسب و جدی جلوی این وضع را گرفت.

آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در دهه های گذشته، سیاست کاهش جمعیت در کشور، سیاست و برنامه غلطی بود که مقام معظم رهبری نیز به این مساله اشاره فرمودند و لذا در حال حاضر باید همه تلاش ما مصروف بر جبران آن راه و روش اشتباه باشد و در این راستا هم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نشود.

وی افزود: در این خصوص می بایست کسانی که در این قضایا هستند قبل از هر چیز فهم و درک لازم را نسبت به ضرورت رشد جمعیت داشته باشند و بدانند که تداوم روند کاهش جمعیت، یک فاجعه برای کشور ما به شمار می رود.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: باید توجه داشت که آینده کشور ما به دست همین نسل جوان پویا و شایسته شکل می گیرد و حال آن که اگر جمعیت ما روز به روز کاهش یابد، ما دیگر از داشتن این نسل جوان کم بهره می شویم و این برای رشد و پیشرفت کشور در آینده یک آفت خطرناک محسوب می شود.

وی افزود: از سویی پدر و مادرها نباید به خاطر مشکلات اقتصادی و فقر، جلوی فرزندآوری خود را بگیرند چرا که ما بر اساس اعتقادات مسلم دینی می دانیم که خدای متعال روزی رسان است و روزی فرزندانمان را تأمین خواهد کرد.

وی ضمن تأکید بر لزوم کاهش سن ازدواج در جامعه گفت: این یک نگرش غلط است که فکر کنیم همه باید کار دولتی یا پشت میزنشینی داشته باشند، کما این که در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز این گونه نیستند و حتی بسیاری از کسانی که در یک رشته تحصیلی درس خوانده اند، لزوماً موفق به پیدا کردن شغل در همان رشته نمی شوند.

آیت الله احمدی فقیه یزدی همچنین افزود: از آن سو نیز باید توجه داشت که بی توجهی به مقوله آموزش به خصوص تعطیل کردن مراکز دانشگاهی نیز خودش آسیب ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی به همراه دارد و حال آن که در این باره باید ضمن دایر بودن امر تحصیلات، معایب و نواقص کار را برطرف کرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha