چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 903327
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
شهدا

حوزه/کارشناس مذهبی گفت: شهداء به بالاترین درجه ایمان رسیدند و خود را برای دین فداکردند و اکنون نیز شهدای مدافع سلامت از امتحان الهی سربلند بیرون آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام دهقان‌باغی در نشست هفتگی هیئت علمدار حسین شهر یزد که به مناسبت سالروز تخریب بقیع برگزار شد، گفت: متأسفانه چندی است درگیر ویرویس منحوس کرونا شده‌ایم؛ بلا برای ظالم ادب‌شدن است و برای شخص مؤمن امتحان و برای اولیای خدا درجه است.

وی افزود: بلا برای بیدارنمودن انسان‌هاست، بلاهای زیادی وارد می‌شود. ما در دعاها درخواست می‌کنیم خدا من را به عقوبت خود تادیب نکن، باید دقت کنیم که سبب نشود خداوند به ما عقوبت کند.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه خداوند مؤمن را با بلا امتحان می‌کند گفت این امتحان در این جهت است که درجه ایمان مؤمن را بسنجد، واقعا مؤمن تا چه حد پای سختی‌های ولایت، دیانت، اسلام و انقلاب می‌ایستد. 

حجت الاسلام دهقان باغی با فرستادن درود و سلام بر شهداء گفت: شهداء به بالاترین درجه ایمان رسیدند و خود را برای دین فداکردند؛ جایگاه شهدای مدافع حرم از شهدای جنگ تحمیلی بالاتر است، زیرا آن‌ها در شهر غربت ایستادگی کردند و اکنون نیز شهدای مدافع سلامت از امتحان الهی سربلند بیرون آمدند.

وی با بیان این که مشکل افراد وجود جهل در درون آن‌هاست که از معرفت حقیقی دور می شوند، گفت: در قرآن دعوت به صبر شده‌ و لازم است بر بلاها و مشکلات صبرکرد تا مردم از گرفتاری‌ها نجات یابند و خداوند به آن‌ها پاداش صبرشان را خواهد داد.

کارشناس مذهبی بیان کرد: امیرمؤمنان در جایگاه پیامبر خوابیدند و جان خود را به خطر گذاشتند تا پیامبر(ص) زنده بمانند، این امتحان الهی بود؛ تمام مردم به امتحان‌های ناخواسته در روز روبه‌رو می شوند و شیطان از ابتدای صبح برای بیدار شدن برای نماز انسان را به صورت پیچده محاصره می‌کند و این گونه انسان را از خدا دور خواهدکرد. 

حجت الاسلام دهقان باغی اظهارکرد: خیلی باید خدا را شاکر باشیم که فرزندان خود را در دستگاه اهل‌البیت، حسینیه‌ها و انصارولایت مشاهده می‌کنیم و خدا را شکر که مساجد گشوده شدند و باید کم‌کم خود را برای محرم و عزاداری برای امام حسین (ع) آماده کنیم.

وی با اشاره به سومین نوع بلا، گفت: بلا برای اولیا خدا درجه است، خداوند می‌خواهد به امام حسین(ع) درجه سیدالشهداء را عنایت کند، لذا امام حسین (ع)باید آن سختی‌های روز عاشورا را به جان بخرد.

حجت الاسلام دهقان باغی تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) برای کسب مقام امامت باید از فرزندش بگذرد و او را ذبح کند؛ مقام امامت از مقام رسالت بالاتر است که پس از سربلند شدن در امتحان الهی آن‌را به دست آورد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha