جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: امروز کسانی که مدعی حقوق بشر در دنیا هستند دستور شلیک مستقیم به سمت مردم می دهند و حقوق بشر را تنها ابزاری برای سرکوب مخالفان خود قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، یک شنبه شب در آیین تجلیل از خادمان پویش ملی علی یاوران استان همدان با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در دوران مقابله با کرونا، اظهار داشت: انسان برای رشد و تعالی نیازمند وسیله است و یکی از این وسیله ها که سبب رشد و ارتقا انسان می شود خدمت رسانی به دیگران است.

وی با بیان اینکه خدمات مردم و مسئولان ما در این مدت نشان داد که نظام اسلامی، حقوق بشر را به معنای واقعی قبول دارد، بیان کرد: امروز کسانی که مدعی حقوق بشر در دنیا هستند دستور شلیک مستقیم به سمت مردم می دهند و حقوق بشر را تنها ابزاری برای سرکوب مخالفان خود قرار داده اند.

امام جمعه همدان افزود: هر زمان بحث حقوق بشر باشد صدای ادعای حقوق بشر آنها دنیا را کر می کند، اما وقتی به مقام عمل می رسند می بینیم که در شهرهای خودشان چگونه اقدامات نژاد پرستانه انجام می دهند.

وی با تاکید بر اینکه هیئتی های ما در مکتب اهل بیت(ع) تربیت شده اند، گفت: اگر کسی امروز می خواهد بفهمد که حقوق بشر یعنی چه، باید عملکرد سه ماه ایران در نوع دوستی ها و توجه به حقوق انسانی را ببیند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه هیئت تنها جایی برای سینه زدن و گریه کردن نیست، ابراز کرد: هیئت جایی است که مکتب اهل بیت در آن باید احیا شود و به وسیله آن ولایت اهل بیت در کوچه و خیابان تجلی پیدا کند.

وی، عزاداری در هیئت را ابزاری برای هدایت به سمت ولایت عنوان کرد و گفت: فعالیت های هیئتی های ما نشان داد که در مسیر درست تربیت شده اند و در آن قدم گذاشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه عزداری ها باید به جهت گیری اجتماعی کشیده شود، مطرح کرد: هیئتی که جهت گیری اجتماعی و سیاسی ندارد، در همان جایی که عزاداری می شود قطع خواهد شد اما هیئت‌های ما نشان دادند که زنده هستند و با جهت گیری‌های درست، در مسیر احیا امر اهل بیت حرکت می کنند.

وی ادامه داد: همان طور که حضرت آقا فرمودند مردم و مسئولان ما در این آزمون سربلند بیرون آمدند، اما باید دست اندرکاران فعالیت های جهادی در این دوران خودشان را برای اقدامات کلان تر پس از شیوع کرونا آماده کنند.

امام جمعه همدان با طرح این سوال که نقش هئیت در رشد اقتصادی کشور و تحقق شعار سال کجا است، گفت: این سوالی است که باید پس از جواب دادن، به دنبال عملیاتی کردن آن باشیم.

وی با بیان اینکه در شروع کرونا با کمبود ماسک مواجه بودیم، اما امروز به جایی رسیدیم که ماسک را صادر می کنیم، اظهار کرد: اگر همه ما منسجم و همسو باشیم و همه با هم بخواهیم، می توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم، همانند اتفاقی که در ماجرا کرونا شاهد آن بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه هیئت باید دغدغه های بزرگتری داشته باشد، ابراز کرد: شما باید حرکت های اجتماعی بزرگتری را رقم بزنید و دغدغه اصلی بچه های هیئت نیز، نظام و تمدن اسلامی باشد.

وی با اشاره به دیدار خود با یکی از شخصیت های  عراقی، عنوان کرد: امروز ۷۰ درصد بازار عراق در دستان چین و ... است، در حالی که کشور ما بیشترین مرز را با عراق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی بیان کرد: سپاهیان قدس ما داعش را از عراق بیرون کردند و این همه زحمات در این کشور کشیدند، اما باید بپرسیم که نقش دولت و هیئت ها و مردم ما در استفاده از این ظرفیت کجاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha