جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 903354
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
مساجد و کلیساها در غنا بازگشایی می شوند

حوزه/ رئیس جمهور غنا طی یک سخنرانی از بازگشایی مساجد و کلیساها خبر داد و گفت: اجتماعات مذهبی به مدت ۱ ساعت در روز در این مراکز دینی برگزار خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از myjoyonline، در حالی که  به مساجد و کلیساها در کشور آفریقایی غنا اجازه بازگشایی داده شد، اما این اجتماعات مذهبی تنها اجازه دارند یک ساعت در روز فعالیت داشته باشند.

رئیس جمهور آکوفو-آدوو  طی دهمین سخنرانی خود خطاب به مردم در روز یکشنبه ضمن اعلام این خبر به مردم گفت که رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

وی افزود که ۲۵% نمازگزاران می توانند در مساجد و کلیساها حضور یافته باشند و حداقل ۱۰۰ نفر اجازه عبادت همزمان خواهند داشت. به علاوه پوشیدن ماسک صورت برای همه در کلیه زمان ها در کلیساها و مساجد ضروری بوده و نام اطلاعات مربوط به نمازگزاران نیز ثبت شود و وسایل بهداشتی از جمله سرویس های بهداشتی برای همه ارائه شود.

گفته می شود رئیس جمهور در نهمین سخنرانی خود از ممنوعیت اجتماعات عمومی از جمله فعالیت های مذهبی، جشن ها و مراسم تشییع جنازه تا پایان ماه می میلادی خبر داده بود. وی اظهار داشت که این اقدامات برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در پیش گرفته شده اند.

 آکوفو-اددو گفت: بنابراین ، در این دوره ، اجتماعات عمومی مانند ممنوعیت برگزاری همایش ها، کارگاه های آموزشی، مهمانی ها، کلوپ های شبانه ، بارها، جشنواره ها، راهپیمایی های سیاسی ، فعالیت های مذهبی و رویدادهای ورزشی همچنان ادامه خواهد داشت. کلیه امکانات آموزشی خصوصی و عمومی نیز بسته خواهند بود.

رئیس جمهور غنا گفته بود که محدودیت ها در رابطه با شیوع ویروس به تدریج کاهش خواهند یافت. و مرحله اول شامل گشایش اماکن عبادی مذهبی از ۵ ژوئن با شرایط خاص است.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha