پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب سال حوزه

حوزه/نشست شورای سیاست‌گذاری همایش کتاب سال، در سال ۱۳۹۹ به ریاست آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و رئیس شورای سیاستگذاری کتاب سال حوزه برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، نشست شورای سیاست‌گذاری همایش کتاب سال،  در سال ۱۳۹۹ به ریاست آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و رئیس شورای سیاستگذاری کتاب سال حوزه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، گزارشی از فرایند علمی و اجرایی بیست‌و یکمین همایش کتاب سال و سومین جشنواره مقالات علمی حوزه را که بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار شد، ارائه نمود.

تعیین دبیر همایش کتاب سال و جشنواره مقالات علمی حوزه، دیگر دستور این نشست بود که اعضای شورای سیاستگذاری، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی را برای چهارمین سال پیاپی، در این سمت ابقا کردند. براساس آئین‌نامه کتاب سال حوزه، دبیر همایش، یکی از محققان حوزه علمیه است که دارای توان مدیریتی و سابقه اجرایی مؤثر باشد؛ وی با معرفی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه و تأیید شورای سیاست‌گذاری و با حکم رئیس شورا، برای یک دوره منصوب می‌گردد و نصب مجدد وی، بلامانع است.

در بخش دیگری از این نشست، اعضای شورا به بیان پیشنهادات خود برای توسعه فعالیت‌های کتاب سال حوزه و جشنواره مقالات علمی پرداخته و پس از نقد و بررسی، تصمیمات لازم را برای حرکت علمی و اجرایی این دو رویداد بزرگ حوزه‌های علمیه اتخاذ کردند.

خاطرنشان می‌شود: شورای سیاست‌گذاری، بالاترین رکن سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در برنامه‌های کلان همایش است که تصویب سیاست‌ها و برنامه‌های هر دوره همایش، یکی از وظایف آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha