جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رهبری

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در روز قدس امسال به‌شدت هوشمندانه و زیرکانه بود، به‌گونه‌ای که امپراطوری رسانه‌ای را در یک مخمصه قرار داد و به قول معروف دست‌خالی برگشتند.

حجت‌الاسلام مهدی مکرمی، استاد حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز قدس امسال پرداخت.

وی تصریح کرد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در این روز از قبل نوشته شده بود؛ یعنی روی تک‌تک کلمات و جملات فکر شده و حساب و کتاب منطقی و سنجیده دارد. سخنانی حکیمانه، عقلانی، جامع‌الاطراف که بیشتر برخوردار از شاخصه‌های یک نقشه راه حرکت است تا یک سخنرانی عادی. لذا دوستان و حامیان و پیروان گفتمان مقاومت باید بیش از پیش در اطراف آن بیندیشند و دشمنان نیز باید در رازهای نهفته آن بیندیشند و اندیشناک باشند.

حجت‌الاسلام مکرمی ادامه داد: تمام سخنرانی از ابتدا تا انتها متمرکز روی موضوع قدس و فلسطین بود. این یعنی همگان باید بدانند که موضوع فلسطین و قدس برای جهان اسلام اولویت و اولیت دارد و حوادث دیگر در سراسر منطقه و جهان، نگاه و فکر و دل و عمل ما را از این مسئله اصلی و راهبردی منحرف نخواهد ساخت.

وی اضافه کرد: یک نکته آموزنده هم برای خطبای جمعه جهان اسلام و ام القرای جهان اسلام وجود دارد و آن این‌که در روز جمعه؛ روز قدس، باید تمام تمرکز خود را در خطبه اول و دوم متمرکز بر فلسطین و قدس کنند.

حجت‌الاسلام مکرمی اضافه کرد: این مسئله آن‌قدر اهمیت دارد که حداقل برای یک روز، تمام خطبه‌ها و خطابه‌ها و نوشته‌ها، معطوف به اصلی‌ترین، مهم‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله جهان اسلام باشد.

وی اظهار کرد: این سخنرانی نیم‌ساعته به‌گونه‌ای زیبا و شگفت‌انگیز ساختارمند با چیدمان محتوایی فاخر و به‌کارگیری کلمات و جملات سُخته و پخته و هوشمندانه و برخوردار از یک سیر محتوایی غنیِ معرفتی، تاریخی، فرهنگی و سیاسی است که هم نگاهی معطوف به گذشته دارد و هم معطوف به آینده. هم بیانگر مشکلات و معضلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است و هم هدایتگر به‌سوی راه‌حل‌ها و اقدامات گشاینده و راهگشا.

حجت‌الاسلام مکرمی افزود: این سخنان به‌شدت هوشمندانه و زیرکانه بود، به‌گونه‌ای که امپراطوری رسانه‌ای را در یک مخمصه قرار داد. از سویی پس از این همه فضاسازی رسانه‌ای از روزهای قبل نمی‌توانستند این سخنان را بایکوت رسانه‌ای کنند و از طرفی نیز نتوانستند بهانه‌ای برای سوءاستفاده پیدا کنند و به قول معروف دست‌خالی برگشتند.

وی تصریح کرد: این سخنان البته از نوآوری‌های زیبا در تعابیر و تحلیل برخوردار بود که تشبیه صهیونیسم به واقعیتی مانند کرونا ویروس که هست و وجود دارد و باید با آن تا ازاله و نابودی‌اش مبارزه کرد و کنار نیامد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha