جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یاداشت رسیده

حوزه/گروه های کم شمار معاند پس از شکست در پروژه متهم کردن زائران شیعه به انتشار کرونا در پاکستان، این بار حادثه چند ماه پیش تخریب مقبره عمربن عبدالعزیز در سوریه را به شیعیان نسبت داده و آن را با آب و تاب و به شکلی مرثیه وار بازنشر می دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروه های معاند که عدد آنها کم است، هر از گاهی جو رسانه ای را به دست گرفته و تلاش می کنند شیعیان را به موضوعی مذموم متهم کنند و وحدت شیعیان و اهل سنت پاکستان را مخدوش سازند. آنها اکنون پس از شکست در پروژه متهم کردن زائران شیعه به انتشار کرونا در پاکستان، این بار دست به دامان «عمر ابن عبدالعزیز» شدند وحادثه چند ماه پیشِ تخریب مقبره او در سوریه را به شیعیان نسبت داده و آن را با آب و تاب و به شکلی مرثیه وار بازنشر داده اند.
بیانیه سفارت  ایران در پاکستان، روند شکست تروریست ها در عراق و سوریه، اتهام زنی های قبلی حامیان آل سعود و حتی نگاهی به تاریخ اسلام نشان می دهد که این ادعا نیز تنها فرار رو به جلو برای منفور جلوه دادن شیعیان و حامیان انقلاب اسلامی ایران است. در بیانیه رسمی سفارت ایران تاکید شده است: اقداماتی که باعث ایجاد افتراق بین شیعه و سنی شود یقینا تلاش صهیونیست ها برای تخریب روابط دو کشور ایران و پاکستان است؛ موضوع مهمی که پیش از این رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره کرده و در دیدار با عمران خان فرمودند: روابط ایران و پاکستان برخلاف میل دشمنان باید تقویت شود.
عمر ابن عبدالعزیز کیست؟ 
هشتمین خلیفه بنی امیه را ویکی شیعه اینگونه معرفی می کند: «شیوه حکومت او با دیگر خلفان بنی امیه متفاوت بود. او رسم ناپسند لعن نام امیرالمومنین«ع» که توسط معاویه باب شده بود را برای همیشه از بین برد. او فدک را به اولاد حضرت زهرا«س» بازگرداند و حتی در برخی روایات امام باقر«ع» آمده که او فردی نجیب و طرفدار عدالت بود». عمر ابن عبدالعزیز ساده زیست بود و تلاش کرد ظلم هایی که از سوی خاندانش به مردم شده است را جبران کند، عمر 2 ساله خلافت وی اینگونه گذشت.
جدای از تکیه زدن او بر منصبی که به واقع حق او نبوده است ولی تنها یک اقدام وی که جلوگیری از نفرین و سب علی«ع» در منابر اسلامی بود جایگاه بزرگی برای وی نزد شیعیان و عموم مسلمانان خلق کرده است. 
حادثه تخریب قبر وی چیست؟
تمام مسلمانان می دانند که شیعیان به احترام مزارات به خصوص مسلمانان معتقدند و یکی از بهانه تراشی های وهابیت علیه شیعیان نیز همین زیارت اهل قبور است. حدود 3 ماه قبل و در جریان نبردهایی که با تروریسم در سوریه انجام می شود، مقبره عمربن عبدالعزیز تخریب شد و تنها نگاهی به گذشته کافی است تا درک کنیم که اولا شیعیان  دلیلی برای تخریب مقبره او ندارند و ثانیا برخی اقدامات مثبت عمر ابن عبدالعزیز باعث شده تا مانند سایر خلفای بنی امیه منفور نباشد.
در مقابل گروه های تروریستی حمله به مقابر پیامبران، صحابی کبار از جمله «عمار یاسر، حجر ابن عدی» و... را در کارنامه دارند و حتی قبر برخی از این بزرگان را نیز نبش کرده اند. ولی حال روی سکه برگشته است از آنجا که حمله به قبر عمر ابن عبدالعزیز به عنوان یک چهره حامی صلح می تواند باعث تخریب چهره شیعیان شود، گروه های حامی آل سعود که خود هیچ اعتقادی به زیارت ندارند دایه مهربان تر از مادر شده اند و تخریب قبر وی را نوعی بی حرمتی شیعیان به بزرگان اهل سنت می دانند. 
شکست پروژه تخریب
هر چند دلایل زیادی می توان آورد که نشان می دهد ادعای حامیان آل سعود یک اتهام زنی بی اساس است ولی سالم بودن قبرِ چهره های منفوری مانند معاویه و... نشان می دهد که جبهه مقاومت که عملا در نبرد پیروز بوده دلیلی ندارد مانند گروه های تروریستی و افراط گرا از سر ضعف به مقابر حمله کند.
در ثانی تنها یک ماه از پروژه تخریب زائران در موضوع انتشار کرونا می گذرد و زمانی که تمام رسانه ها بسیج شدند تا زوار پاکستانی را عامل انتشار کرونا در این کشور معرفی کنند مرگ یک حاجی و یک مسافر که از اروپا بازگشته بود ورق را برگرداند. در اصل بین قربانیان نخستین کرونا حتی یک زائر هم وجود نداشت! 
اعتقاد شیعیان به زیارت و به خصوص تلاش انقلاب اسلامی برای وحدت مسلمانان دلیلی است که اینک اهل سنت پاکستانی را نیز مجاب کرده تا خود به دفاع از شیعیان پاسخ شیطنت های آل سعود و حامیانشان را بدهند.
مقبره بزرگانی چون «عبدالقادرگیلانی» در عراق یا عبدالرحمان جامی، بایزید بسطامی و... در ایران همه و همه گواهی است بر صدق این ادعا. نباید انتظار داشت که جنگ رسانه ای آل سعود علیه ایران، انقلاب و تشیع به پایان برسد بلکه باید توقع داشت که آنها پس از شکست در این میدان تلاش می کنند چه موضوعی را بهانه تخریب وحدت شیعیان و اهل سنت کنند.

محمد رضا کمیلی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آریک AM ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    پس آرامگاه رضا شاه وپسرش را چه کسی نابود کرد!سنگ قبر ناصرالدین شاه را چه کسی کند و....