جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب ادب حضور

حوزه/ کتاب «ادب حضور؛ آداب و احکام مورد نیاز در زیارت از دیدگاه مقام معظم رهبری به قلم محمد رستمی و از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «ادب حضور؛ آداب و احکام مورد نیاز در زیارت از دیدگاه مقام معظم رهبری» همزمان با بازگشایی حرم ائمه اطهار و بقاء متبرکه به قلم محمد رستمی و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، این اثر عصاره ای از دستورات، رهنمودها و سخنرانی های حضرت امام خامنه ای پیرامون زیارت و آداب و احکام مورد نیاز در زیارت می‌باشد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

اولا خداوند زیارت های شما را قبول کند؛ و قبولی زیارت هم معنایش این است که آن فیضی که از ملاقات این ولی خدا به ملاقات کننده می رسد، آن فیض زیارت به شما برسد؛ این معنای قبولی زیارت است. اگر بخواهید این فیض به شما برسد، شرط اول این است که با حضرت ملاقات کنید؛ یعنی رفتن حرم و آمدن، صرف رفتن به یک مکان و بیرون آمدن نباشد؛ آن جا یک موجودی و یک روح والایی حضور دارد؛ به این حضور توجه بکنید؛ ولو حالا شما آن شخص زیارت شده را یعنی آن کسی که می خواهید با او ملاقات کنید- به چشم نمی بینید. لیکن به چشم دیدن که لازمه ملاقات نیست؛ او هست و سخن شما را می شنود، حضور شما را می بیند، شخص شما را می بیند، با او حرف بزنید؛ این شد زیارت.

این کتاب به همراه احکام مورد نیاز در زیارت، طبق فتوای رهبر معظم انقلاب بوده و علاقمندان برای خرید اینترنتی اینجا را کلیک کرده و برای خرید حضوری می توانند به آدرس: قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha