پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: برگزاری مراسم در ۱۵ خرداد یک مسئله سیاسی نیست بلکه یک بدهکاری به نسل های متدین و انقلابی قبل است که باید پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام عصر امروز در نشست دبیران ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان فارس که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن گرامی داشت فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب به ویژه شهدای ۱۵ خرداد، اظهار داشت: امیدواریم نتیجه محدودیت هایی که به واسطه بیماری کرونا به وجود آمده آن چیزی باشد که موجب خوشنودی دشمنان نباشد.

وی با تصریح اینکه باید با تدابیر اندیشیده شده راهکارهایی ارائه داد که ضمن رعایت چارچوب های بهداشتی و دستورات ستاد مبارزه با کرونا، وظیفه ای که بر عهده داریم را به نحو مطلوبی انجام دهیم، اضافه کرد: شیراز مرکز یک فرهنگ است، فرهنگ و تمدن هم در همین موارد بروز پیدا می کند که یک مسئله جدیدی پیش آمده را با حفظ چارچوب ها حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس عنوان کرد: اگر اینگونه فکر کنیم که اکنون کرونا است و دیگر نباید کارهای فرهنگی انجام دهیم درواقع همان چیزی می شود که دشمن دوست دارد، یعنی تسلیم دشمن می شویم، از این رو ۱۴ و ۱۵ خردادماه ضمن احترام به امام و شهدا فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن صحنه هایی از جلوه فرهنگ، تمدن و فرهیختگی شیراز باشد.

وی خاطرنشان کرد: شیراز از جمله شهرهایی است که در ۱۵ خرداد ۴۲ قیام کرده است، همچنین استان فارس نیز تنها استانی بوده که در آن زمان در سه شهرش حکومت نظامی شده که در هیچ جای کشور اینگونه نبوده است.

امام جمعه شیراز یادآور شد: برگزاری مراسم در ۱۵ خرداد یک مسئله سیاسی نیست، بلکه یک بدهکاری به نسل های متدین و انقلابی قبل است که باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه همچنین در صحنه های انقلابی باید طوری رفتار کنیم که دشمن نتواند صحنه ضد انقلابی بیافریند، افزود: بسیج، سپاه و مراکز فعالیت های فرهنگی باید در پی این باشند که مراسم مطلوبی را شاهد باشیم، البته می دانیم در جمعیت های انبوه مشکلات بهداشتی و خطر شیوع ویروس کرونا وجود دارد که باید در این زمینه، با دقت پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام مطرح کرد: در فضای مجازی نیز باید برگزاری برنامه ها جلوه خوبی داشته باشد، چراکه فضای مجازی تکمیل کننده حرکت های فرهنگی است.

وی در پایان عنوان کرد: نگاه امام و مقام معظم رهبری به عدالت اجتماعی از موضوعاتی است که باید بر روی آن به ویژه در فضای مجازی کار کرد، نباید اینقدر سختگیرانه در مسائل سبک زندگی حرکت کنیم که جوانان از گرایش به سبک زندگی اسلامی زده شوند. بنابراین توجه به فضای همدلی و اخوت نیز مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha