شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نقدعلی

حوزه/ حجت الاسلام نقدعلی گفت: تقوامحوری، استکبارستیزی، خدمت به فقرا و مستضعفان و برخورد با رانت خواری و فساد از اصلی ترین ویژگی های مکتب معمار کبیر انقلاب است.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، پیرامون مکتب امام خمینی(ره)، اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر هشدار جدی نسبت به تحریف مکتب امام(ره)، وظیفه هر فرد انقلابی و مومن است که حافظ و نگهبان این مکتب باشد.

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس با بیان این مطلب که مکتب امام‌ خمینی(ره) جدای از آموزه های اهل بیت(ع) و مکتب اسلام نیست، ادامه داد: در دوران انقلاب خواست الهی بود که به رهبری مقتدرانه امام راحل حکومت طاغوت و ظلم و جور سرنگون گردد و بازگشت مجدد اسلام را شاهد باشیم.

وی در تشریح سیاست های معمار کبیر انقلاب، بیان کرد: ویژگی هایی که در مکتب امام خمینی(ره) به چشم می خورد، تقوامحوری ذیل پرچم الله است که در رأس آن مبارزه با طاغوت و جلوه های فردی دفاع از اسلام و مسلمین و همچنین خدمت به محرومان است.

حجت الاسلام نقدعلی تصریح کرد: امام خمینی(ره) فقرا و مستضعفین را چشم و چراغ می دانستند و این منش جز در روش و مکتب انبیای الهی و اولیای خدا به چشم نمی خورد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، استکبارستیزی و اعتماد نکردن به عالم کفر و الحاد را از دیگر خصایص امام راحل برشمرد و عنوان کرد: امام خمینی(ره) تمام انقلاب های گذشته چه در بحث ملی کردن صنعت نفت یا انقلاب مشروطه و انقلاب های دیگر را رصد و عیب های آنها را مورد بررسی قرار داد و در همه آنها به این نقطه مشترک‌ رسید که دلیل شکست تمامی این انقلاب ها، اعتماد به عالم کفر و نظام سرمایه داری غرب است.

وی، موفقیت پیر جماران در انقلاب را اعتماد نکردن به استکبار جهانی و دولت‌های غربی دانست و ابراز کرد: حمایت از نهضت های آزادی بخش از دیگر اهداف مکتب الهی سیاسی امام بود.

حجت الاسلام نقدعلی از دیگر خصوصیات مکتب امام(ره) را ساده زیستی مسئولان دانست و بر ضرورت مبارزه با رانت خواری و فساد تأکید کرد و گفت: باید برای عمران و پیشرفت کشور در همه زمینه ها به مکتب الهی امام(ره) که همان سیره و روش انبیاء و اولیای الهی است، برگردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha