جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 903507
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
تصاویر/ گوشه ای آیینه کاری و کاشی کاری حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)

حوزه/ امور فرهنگی خواهران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها به صورت هفتگی در قالب برنامه معرفی کتاب، با استفاده از بسترهای مجازی کتاب‌های جذاب و خواندنی را به کودکان و نوجوانان معرفی می‌کند که در هفته جاری مجموعه کتاب‌های «کودکان می‌پرسند» به‌منظور پاسخ به 114 سئوال دینی کودکان معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  امروزه یکی از مؤلفه‌های تمدن و قدرت کشورها در عرصه بین‌الملل دانش و پژوهش‌های علمی آن کشور و همچنین جایگاه علمی در میان سایر کشورهاست و این مولفه ارتباط مستقیمی با فرهنگ سوادآموزی و کتابخوانی در کشورها دارد چراکه اگر سوادآموزی نباشد امکان مطالعه نخواهد بود و اگر کتابی برای خواندن وجود نداشته باشد امکان انباشت علم و انجام پژوهش وجود نخواهد داشت.

شناسایی دانش و علم به عنوان یکی از مولفه‌های تمدنی از سوی جوامع غربی فقط در عصر پس از رنسانس ممکن شد؛ این درحالی است که اسلام از همان سال‌های نخست برای سوادآوزی، مطالعه و علم، ارزش و اهمیت زیادی قائل بود و پیامبر اسلام(ص) از همان سال‌های نخست برپایی تمدن اسلامی در شهر مدینه، دستور داده بودند که هر یک از مشرکان که مسلمانی را باسواد کند آزاد می‌شود و این مطالب جایگاه و اهمیت سواد، کتابخوانی و علم‌آموزی در جهان اسلام را به خوبی آشکار می‌کند.

در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب، تأکید ویژه‌ای بر فرهنگ کتابخوانی مطالعه و علم‌آموزی داشته‌اند و ایشان فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را به سنی خاص محدود نکرده و از والدین درخواست کرده‌اند که از همان دوران کودکی فرزندان خود را با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آشتی دهند.

رواق کودک و نوجوان آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها قبل از شیوع ویروس کرونا به صورت ماهانه با عنوان «نوجوان کتابخوان – نوجوان فهمیم» برای دختران مسابقه کتابخوانی برگزار می‌کرد.

پس از شیوع ویروس کرونا برنامه‌های رواق کودک و نوجوان در عرصه کتابخوانی به صفحات امور فرهنگی خواهران در شبکه‌های اجتماعی و پیان‌رسان‌های مجازی منتقل شد و در این صفحات به صورت هفتگی کتاب‌های مخصوص کودکان و نوجوانان معرفی می‌شود.

در هفته جاری در قالب فایل معرفی کتاب در کانال آستانِ مهر به نشانی astanehmehr@ مجموعه کتاب‌های «کودکان می‌پرسند» معرفی شده است، در این مجموعه کتاب با نقاشی‌های کودکانه به ۱۴موضوع مورد سوال کودکان پرداخته شده و در هر جلد با بیانی کودکانه و تصاویر مرتبط به سوال‌ها پاسخ داده می‌شود.

عناوین این ۱۴جلد کتاب عبارتند از « خدا، دعا، نماز، مسجد، پیامبران، قرآن، خوبی‌ها، بدی‌ها، فرشته‌ها، امامان، مرگ، قیامت، جهنم، بهشت» و این مجموعه کتاب‌های کودکان به ۱۴۴ سوال پاسخ می‌دهد و تصاویر کتاب هم کودکانه و جذاب است.

خاطرنشان می‌شود، نویسنده این کتاب‌ها حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری از کارشناسان فعال در عرصه مباحث مرتبط با کودکان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha