جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید مرتضی قزوینی

حوزه/ امام جماعت حرم مطهر امام حسین(ع) با تأکید بر این که باید کشورها و دولت های دیگر از نهضت امام خمینی(ره) الگو بگیرند، گفت: امام با عقل و تدبیر و علم و توکل بر خدا این برنامه را تغییر داد و این خودش یک درسی است برای ما.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله سید مرتضی قزوینی، از علمای کربلا، عصر دوشنبه در همایش مجازی «نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی(ره)» که در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، با بیان این که امام خمینی(ره) توانست جریان منحرف ایران را تغییر بدهد، گفت: ایران قبل از انقلاب اسلامی در دست دشمنان اسلام بود، شاه آن جشن ۲۵۰۰ ساله را گرفت تا آتش پرستی را به رخ مسلمانان بکشد و یک فرد تسلیم آمریکا و اسرائیل بود.

امام جماعت حرم مطهر امام حسین(ع) با تأکید بر این که شاه مطیع محض موساد وسیای آمریکا بود، ادامه داد: امام با عقل و تدبیر و علم و توکل بر خدا این برنامه را تغییر داد و این خودش یک درسی است برای ما مسلمانان به ویژه علما و روحانیون و سیاسیون که این عمل را از امام خمینی(ره) یاد بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: همچنان که عده ای در تظاهرات می‌ گفتند «نهضت ما حسینیه، رهبر ما خمینیه»؛ امام خمینی(ره) این نهضت را از امام حسین(ع) آموخت و فرزند خودش را فدا کرد و حاضر بود که جان خود را نیز فدا کند و مردی با اخلاص بود.

آیت الله قزوینی عنوان کرد: هنگامی که حکومت عراق ایشان را اخراج کرد، شیعیان کویت از ایشان دعوت کردند، ولی دولت کویت قبول نکرد و امام راحل در بیابان بین عراق و کویت نزدیک به ۱۰ ساعت اسیر بود ولی با توکل بر خدا در راه خدا جهاد کرد و خداوند نیز راه های خود را نشان داد.

وی با بیان این که کشورهای دیگر باید از نهضت امام خمینی(ره) الگو بگیرند، گفت: همه این نهضت ها و حرکت هایی که در کشورهای اسلامی صورت می‌ گیرد، ان شاءالله مقدمه ظهور و حضور امام زمان(عج) و اجرای اسلام کامل خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha