جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا مهکام

حوزه/ مسئول کمیته مشاوره ستاد مقابله با بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه‌های علمیه، گفت: بحمدالله مدیران بیمارستان‌ها ارتباط خوبی با این گروه برقرار کرده و تا به امروز نزدیک به ۱۲ روز است که در بیمارستان‌های رازی، سینا و طالقانی به انجام مشاوره برای بیماران کرونایی می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا مهکام، مسئول کمیته مشاوره ستاد مقابله با بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه‌های علمیه، در نشستی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ضمن ابراز خرسندی از همراهی کادر درمان با گروه جهادی روانشناس حوزوی اهواز، اظهارداشت: گروه جهادی روحانیون مشاور و روانشناس به مدت ۹۰ روز در بیمارستان‌های قم و ۵۰ روز در بیمارستان‌های تهران به بیماران خدمات مشاوره ارائه کردند.

وی گفت: در روزهای آغاز شیوع کرونا کار خود را با رمز سیدالشهدا شروع کردیم. به محض اینکه کرونا در استان قم شدت گرفت به بیمارستان‌ها سر زده و در شرایطی که کادر پزشکی غافلگیر شده و وضعیت روحی و روانی بیماران نامناسب بود، به سراغ آن‌ها رفتیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهکام افزود: در ۱۵ روز اول تعدادی از فوتی‌ها به خاطر ترس و وحشت از بیماری، مقاومت خود را از دست می‌دادند و شاید کرونا چنین مرگی را رقم نزد.

مسئول کمیته مشاوره ستاد مقابله با بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه تکنیک‌های ما، ترکیبی از روانشناسی اسلامی و استفاده از آیات و روایات و روانشناسی روز است، گفت: در کنار گروه‌های فعال در بیمارستان، تیم خانواده تشکیل دادیم که به سراغ خانواده‌های بیماران کرونایی رفته و آن‌ها را تسلی خاطر می‌دادند.

وی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن فعالیت این گروه گفت: پس از گذشته چند روز از فعالیت روحانیون روانشناس جهادی، کادر پزشکی اعلام کردند میزان آمادگی بیماران برای مقابله با بیماری بیشتر شده و پس از آن فوتی‌ها کمتر شد. البته کار پژوهشی در این زمینه نیاز است که انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهکام، با بیان اینکه زمینه انجام فعالیت‌های مشاوره در خوزستان به دلیل وجود کارشناسان این حرفه، وجود دارد، اظهارداشت: بعد از آنکه وضعیت استان خوزستان قرمز شد به اهواز آمدیم؛ البته با توجه به برگزاری دوره‌های مشاوره و روانشناسی در این استان و وجود نیروی کار، زمینه برای اجرای این طرح در استان فراهم بود.

وی در پایان با اشاره به استقبال خوب کادر درمان و مدیر بیمارستان‌های کرونایی، گفت: بحمدالله مدیران بیمارستان‌ها ارتباط خوبی با این گروه برقرار کرده و تا به امروز نزدیک به ۱۲ روز است که در بیمارستان‌های رازی، سینا و طالقانی به انجام مشاوره برای بیماران کرونایی می‌پردازیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha