پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حدائق - شیراز

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه امام شخصیتی بود که ایمان، استقامت، خداترسی و ثبات در اعتقادات دینی در زندگی ایشان نهادینه شده بود، گفت: کاری نکنیم روز قیامت شرمنده امام(ره) و شهدا شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، سالروز رحلت امام راحل را مورد توجه قرار داد و گفت: امام(ره) شخصیتی بود که ایمان، استقامت، خداترسی و ثبات در اعتقادات دینی در زندگی ایشان نهادینه شده بود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) از سال ۴۲ که تشخیص دادند حکومت پهلوی به ضرر این مملکت و آب و خاک است، فرمود شاه باید برود و شاه رفتنی است و بر این باور استقامت داشت تا ۱۵ سال بعد این جریان مبارک به‌همت مردم و انقلابی که شکل گرفت و تحقق یافت.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز ادامه داد: امام(ره) با استقامت و ایمان فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و براین اساس انقلاب را مدیریت کرد و به دست خلف صالح خود مقام معظم رهبری سپرد که بیش از ۴ دهه است مردم با همان افکار امام در برابر قدرت‌های مستکبر عالم ایستاده‌اند.

وی با اشاره به واقعه ۱۵ خرداد سال ۴۲ در شیراز خاطرنشان کرد: ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در منزل مرحوم آیت‌الله ابوالحسن حدائق، اجتماع علمای اعلام شیراز و جلسه همفکری برای همراهی و مساعدت امام(ره) برگزار شد که نیروی دژخیم ساواک به بیت ایشان برای دستگیری علما یورش آوردند و وارد خانه شدند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز در پایان گفت: مجاهدت‌های امام راحل و شهدایی که در تأسیس و تثبیت این نظام چه قبل و چه بعد از آن همچنین دفاع مقدس و چه شهدایی که در تداوم نظام مثل سپهبد شهید قاسم سلیمانی زحمت کشیدند، را قدر بدانیم تا روز قیامت شرمنده این عزیزان نشویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha