جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام خمینی

استاد جامعه الزهرا(س) گفت: امام خمینی(ره) روح اسلام بودند که در عصر جاهلیت در کالبد مرده و بی روح اسلام و مسلمانان جهان دمیدند و آنها را دوباره زنده کردند.

رقیه درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سالگرد ارتحال امام راحل با بیان اینکه امام خمینی(ره) روح اسلام بودند که در عصر جاهلیت در کالبد مرده و بی روح اسلام و  مسلمانان جهان دمیدند و آنها را دوباره زنده کردند، اظهار داشت: حضرت امام در واقع یک چراغ هدایتی هستند که باعث روشنایی صراط مستقیم در عصر جاهلیت جهان امروز ما می شود.
وی افزود: بر اساس ویژگی ها و خصوصیت‌های امام در حوزه فردی و اجتماعی اگر بگوییم امام راحل، قرآن ناطق عصر خویش بودند گزاف نگفته ایم.
استاد جامعه الزهرا(س) با اشاره به سخنان گوهربار امام علی(ع) در حکمت 147 نهج البلاغه بیان داشت: امام می فرماید: «آنان (علما)با نور دانش به حقیقت ادراک و بصیرت رسیدند و جوهر یقین را با جان خود دریافتند و آنچه را که بر افراد رفاه طلب، دشوار می کرد را راحت و آسان گرفته و با آنچه که ناآگاهان از آن بیم داشتند مانوس شدند با بدن هایی همنشین دنیا گشتند که روح های آنها به قله های رفیع عالم ملکوت پیوند خورده است آنان جانشینان خدا در زمین او و دعوت کنندگان مردم به سوی او هستند. آه آه چقدر مشتاق دیدارشان هستم».
وی ادامه داد: این سخنان امام علی(ع) در شخصیت شاخص امام راحل متجلی شده است چرا که ایشان حماسه‌ای فراموش نشدنی را در قلب تاریخ بشریت با اوصافی که بیان کرده اند، رقم زدند.
درویشی با بیان اینکه امام راحل دین را از حاشیه به بطن آورد گفت: بسیاری از نظریه پردازان به این نتیجه رسیده بودند که به مردم جهان تفهیم کند دین افیون ملت هاست و برای پیشرفت باید دین را بوسید و کنار گذاشت در حالی که امام با دین پله های پیشرفت را طی کردند.
وی اشاره کرد: مردم جهان به این باور رسیدند که با تکیه بر دین میتوان به پیروزی رسید از این رو امام مانند آفتاب مهربانی بودند که با نور خود گرمایی تمام نشدنی را به مردم هدیه کردند.
استاد جامعه الزهرا(س) ابعاد شخصیتی امام راحل را از دیدگاه شخصیت‌های برجسته جهان اسلام بیان کرد و گفت: استاد فهمی هویدی مصری نویسنده مشهور روزنامه «الاهرام» درباره امام خمینی(ره) می گوید: ذهن انسان از بیان دستاوردهای امام عاجز است ایشان کسی بودند که به ملت‍‌ها و دین اعتبار بخشیدند و در مقابل قوای استکبار جهانی با قدرتی عظیم قد علم کردند.
وی اضافه کرد: احمد هوبر از اندیشمندان مسلمان اهل سوئیس نیز می‌گوید: امام خمینی(ره) اولین رهبر مذهبی در قرن ماست که انقلابی را به وجود آورد که همزمان سه وجهه مذهبی، سیاسی و فرهنگی را در خود جمع کرده بود. تمام انقلابیون قرن ما نظیر لنین، مائوتسه تونگ یا آدولف هیتلر و موسولینی یک انقلاب سیاسی و اجتماعی را به وجود آوردند اما چون آنان بویی از مذهب نبرده بودند، راه و روش هایشان امروزه کهنه شده و طرفدارهایشان به پایان خط رسیده اند، ولی امام خمینی اولین رهبر مذهبی است که دین، سیاست و فرهنگ را یک جا به کار گرفته و به همین دلیل نیز ادامه خواهد یافت.
درویشی ابراز داشت: این دانشمند معتقد است که از جمله کارهای مهم امام ارتباط عمیق با نسل جوان بود و آنها را به میدان مبارزه و امید دعوت کرد.
وی با اشاره به اینکه امام کاظم(ع) نیز از 1400 سال پیش وعده آمدن امام راحل را داده بودند گفت: در این باره از حضرت روایت شده است که فرمودند: «مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت می‌کند و قومی گرداگرد او جمع می‌شوند به صلابت پاره‌های فولاد، تند بادها آنان را به‌ لرزه درنمی‌آورد و از جنگ خسته نمی‌شوند و ترس به خود راه نمی‌دهند و بر خدا توکل می کنند و سرانجام، پیروزی از آن متقین است».
استاد جامعه الزهرا(س) تاکید کرد: امام خمینی با همه این توصیف‌ها، شجره پرفیض فیضیه بودند که لحظه لحظه زندگی ایشان باعث نظم و شیرازه دین خدا و امید به رویش فردا و چراغ هدایت انسان‌ها شد.
وی خاطر نشان کرد: امام از نظر حماسی وسعتشان به اندازه دریا و صلابتشان مانند کوه بودند که با طلوع ایشان هزاران چشمه نور در زندگی مستضعفان جهان به جوشش درآمد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مینا IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    0 0
    کاملا زیبا و متقن بود ووامام راحل ما زنده است تا تاریخ زنده است