پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام

حوزه/ بعد از ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) کشتی انقلاب اسلامی با رهبری امام خامنه ای و با لبیک سید حسن نصرالله سید مقاومت با تمام توطئه های دشمنان جهان اسلام در مسیر خود به سمت آینده ای روشن پیش می رود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) فرصتی برای مسلمان جهان فراهم شد تا بتوانند شاهد تجلی اسلام ناب در عرصه سیاسی و اجتماعی باشند.هدایت کشتی انقلاب اسلامی ایران بعد از ارتحال امام (ره)  به دست مقام معظم رهبری رسید و ایشان در کنار سربازان خود در اقصا نقاط جهان اسلام از ایران گرفته همچون فرماندهان دفاع مقدس ایران تا سربازان و رهبران محور مقاومت در منطقه همچون سید مقاومت سید حسن نصرالله همچنان این مسیر متعالی را ادامه می دهند.

شهید سردار سلیمانی که ملقب به "سید شهدای مقاومت" است در بیانات خود به معرفی راز ابهت امام خمینی(ره)،امام خامنه ای و سید حسن نصرالله در مقابل دشمنان جهان اسلام پرداخته است.

شهید سردار سلیمانی در معرفی عظمت و ابهت امام راحل درباره نامه تاریخی ایشان به گور باچف و دریافت نامه وی گفت: "وقتی وزیر خارجه شوروی سابق، جواب گورباچف را آورد و روی میز گذاشت و روبروی امام می خواند از شدت تاثیر امام راحل و ابهت امام دست او آنقدر می لرزید که صدای لرزش دستش در اتاق منعکس می شد،  این پیرمرد این ابهت را از کجا آورده بود؟ از کجا این خوف را ایجاد کرد؟ امام خمینی(ره) این را با اقتدارهای حکومتی به دست نیاورد و از راه امکانات، تجهیزات و ابهت ملی این را به دست نیاورد."

در اولین روز سال ۱۹۸۹ میلادی ـ ۱۱ دی ۱۳۶۷ ـ نامه معروف و تاریخی امام خمینی خطاب به میخائیل گورباچف آخرین رئیس جمهور شوروی در زمینه مرگ کمونیسم و ضرورت پرهیز روسیه از اتکا به غرب انتشار یافت.

امام خمینی در شرایطی از صدای شکسته شدن استخوانهای مارکسیسم سخن به میان آورد که اتحاد جماهیر شوروی هنوز به عنوان یک مجموعه و یکی از قدرتهای برتر جهان برقرار بود، جنگ سرد خاتمه نیافته بود، دیوار برلین به عنوان نماد جدائی شرق و غرب، فرو نریخته و حاکمیت کمونیسم بر قانون اساسی شوروی و مقدرات مردم در جمهوریهای این کشور، هنوز برقرار بود. وگورباچف نیز هشت هفته بعد در روز هفتم اسفندماه پاسخ رسمی خود را توسط «ادوارد شوارد نادزه» وزیر خارجه وقت شوروی، در تهران تسلیم امام خمینی کرد. گورباچف در این پاسخ، برای نامه امام ارج فراوان قائل شده بود.چهار سال بعد تنها زمان کافی بود تا همان طور که رهبر فقید انقلاب پیش‌بینی کرده بود، بزرگترین داعیه‌دار کمونیسم جهان به موزه تاریخ برود.!

شهید سردار سلیمانی در مقایسه ابهت و شکوه شخصیت امام خامنه ای با امام خمینی(ره) بیان داشت: "اینکه امروز مقام معظم رهبری نمونه دیگرش؛ دنیا همین محاسبه را پیرامون او دارد".

 بعد از ارتحال امام خمینی(ره) هدایت کشتی انقلاب اسلامی ایران با رای مجلس خبرگان رهبری بر عهده آیت الله سید علی خامنه ای قرار گرفت .در طول ۳۱ سال که از رهبری ایشان می گذرد به همان میزان که مستضعفان عالم امیدوار به حمایت جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری از خودشان بودند،مستکبران عالم از وجود با ابهت ایشان حساب بردند و در موارد زیادی از خواسته های خود عقب نشینی نمودند.

  وحشت و عقب نشینی دشمنان جهان اسلام از ابهت امام خامنه ای

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد کارشکنی‌ها و دشمنی‌های کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه نسبت به جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم که برخی از این دشمنی‌ها و کارشکنی‌ها واکنش صریح و قاطعنامه مقام معظم رهبری را در پی داشته است ؛ وقوع فاجعه منا و تعلل مقامات سعودی در تحویل به موقع پیکرهای جانباختگان ایرانی، مقام معظم رهبری واکنش صریح و قاطعانه‌ای را نشان دادند که پس از آن طرف عربی مواضعش تغییر کرد و از موضع خود عقب نشست.

در اواخر تابستان ۱۳۷۱ یک عملیات تروریستی در «رستوران میکونوس» در مرکز شهر برلین با جوسازی رسانه‌های غربی به بحرانی علیه ایران بدل شد که موجبات جبهه‌گیری غرب نسبت به جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرد.رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک واکنش صریح، حجت را برای غربیان تمام کرده و فرمودند: «در مرحله‌ اول، سفیر آلمان را فعلاً تا مدتی نباید راه بدهند که به ایران بیاید. بقیه هم که می‌خواهند به عنوان یک حرکت به اصطلاح آشتی‌جویانه برگردند، مانعی ندارد. خودشان رفته‌اند، خودشان هم برمی‌گردند. دیدند که رفتنشان هیچ اهمیتی ندارد.پس از این سخنرانی مقام معظم رهبری، کشورهای غربی که متوجه شکست سیاست خود شدند تصمیم گرفتند تا به منظور کاستن از رسوایی ماجرای میکونوس سفرای خود را به تهران بازگردانند اما جمهوری اسلامی ایران به فرمان رهبر معظم انقلاب با بازگشت سفیر آلمان به تهران به همراه سفرای دیگر کشورها مخالفت کرد.

 ترس غرب پس از ترسیم خطوط قرمز موشکی ایران توسط رهبر معظم انقلاب ، هشدار ولی امر مسلمین جهان به اسرائیل درمورد تهاجم نظامی به ایران و عقب‌نشینی اسرائیل، عقب‌نشینی غرب از موضع بازرسی از مراکز نظامی پس از نهیب ،رهبر معظم انقلاب اسلامی، عقب‌نشینی غرب در پی موضع مقتدر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره سوریه از دیگر مواردی است که دشمنان جهان اسلام را در برابر ابهت امام خامنه ای به زانو در آورد و تسلیم نمود.

شهید سردار سلیمانی در ادامه سخنان خود به نمونه دیگر کمتر و کوچکتری ولی شبیه آنها (امام خمینی(ره) و امام خامنه ای، اشاره می کند و در این خصوص گفت:"در همان راه  سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان حضور دارد او یک طلبه است، چرا دشمن از او اینقدر می ترسد".

ترس دشمن صهیونیستی از  سید مقاومت، سرباز امام خمینی(ره) و امام خامنه ای

به گفته عبد الباری عطوان تحلیلگر ارشد منطقه ای؛" از زمان درگذشت جمال عبدالناصر رئیس جمهور فقید مصر ، بیشتر افکار عمومی عربی، دیگر برای شنیدن سخنان هیچ رهبر عربی در مقابل تلویزیون‌ها بیدار نماندند؛ تا اینکه سیدحسن نصرالله، رهبر مقاومت اسلامی لبنان روی کار آمد.سردبیر رای الیوم با اشاره به مصاحبه دبیرکل حزب الله لبنان با شکبه المنار تاکید کرد فرهنگ اعتماد به نفس نصرالله که از ایمان و اعتماد وی به مردان خود سرچشمه می‌گیرد و به فراتر از مرزهای لبنان رسیده ، بیش از هر چیزی خواب خوش را از صهیونیست‌ها گرفته است. موضوعی که باعث شد ناظران امنیتی اسرائیل، روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی را از انتشار، پخش و تحلیل این سخنان منع کنند. چون تحلیل‌های کارشناسان نظامی یا ژنرال‌های سابق اسرائیلی باعث افزایش ترس و نگرانی افکار عمومی از شمال تا جنوب (اسرائیل) می‌شود."

صهیونیست ها همواره برای سخنان سید مقاومت اهمیت زیادی قائل هستند و به گفته شخصیت های رژیم صهیونیستی، می دانند که سید حسن نصرالله دروغ نمی گوید و آنچه بگوید را اجرا می کند و این شاید مهترین دلیل ترس و وحشت صهیونیست ها از دبیر کل حزب الله لبنان که خود را سرباز امام خمینی(ره) و امام خامنه ای می داند باشد.تاثیر ابهت امام خمینی(ره) در دل دشمنان اسلام موجب وحشت و عقب نشینی آنها می شود اما همین ابهت در دل دوستان و همراهان و سربازان ایشان موجب دل گرمی و آرامش است.

ابهت امام راحل در دل سید مقاومت در آخرین دیدار با امام خمینی(ره)

سید مقاومت درباره آخرین دیدارش با امام راحل می گوید: "به دیدار امام رفتم و هیچ‌کس آنجا نبود؛ یعنی حتی سید احمد هم آنجا نبود، حتی هیچ‌کدام از مسئولان از  جمله مسئولان وزارت خارجه و سپاه پاسداران که معمولاً در ملاقات‌ها حاضر می‌شدند در آنجا نبودند. آقای رحیمیان نیز پس از همراهی من تا اتاقِ امام، از اتاق خارج شد و من تنها ماندم؛ به‌شدت تحت تأثیر هیبتی که در آنجا وجود داشت قرار گرفتم. امام روی یک صندلی بلند نشسته بودند و من نیز روی زمین نشستم. از شدت تحت تأثیر قرار گرفتن هیبتی که وجود داشت، صدایم درنمی‌آمد. امام به من گفتند: «نزدیک‌تر شو». نزدیک‌تر شدم و در کنار ایشان نشستم. با ایشان صحبت کردم و نامه‌ای را که به همراه داشتم به ایشان دادم. امام پاسخ مسائلی را که درباره‌ی تحولاتِ آن زمان لبنان با ایشان در میان گذاشتم، دادند و سپس لبخندی زدند و فرمودند:«به تمامی برادرانمان بگو که نگران نباشند. من و برادرانم در جمهوری اسلامی ایران، همگی با شما هستیم. ما همیشه در کنار شما باقی خواهیم ماند». این آخرین دیدار من با حضرت امام (رحمه‌الله) بود."

شهید سردار سلیمانی در ادامه مقایسه سه شخصیت با ابهت جهان اسلام به حدیثی ارزشمند از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: همه این ها به یک دلیل است؛ "من خاف الله اخاف الله منه کل شی" هر کس از خدا ترسید خدا همه چیز را از او می ترساند و "من لم یخف الله اخافه الله من کل شی" و هر کس از خدا نترسید خدا او را از همه چیز می ترساند، ببینید قلدرهای دنیا از سایه های خودشان می ترسند.

هنرامام (ره) تولید امید از دل نا امیدی ها

شهید سردار سلیمانی در سال های گذشته همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) به یکی دیگر از ویژگی‌های امام خمینی اشاره کرد و گفت: "یکی از ویژگی های امام خمینی(ره) این بود که همیشه از دلِ وحشت، اضطراب، ناامیدی و ترس امید، فرصت و پیروزی تولید می‌کرد ، اگر به همه حوادث دوران انقلاب که هر کدام بسیار سخت و تکان‌دهنده بود و کشور را حتی در معرض نابودی می‌برد امام از دل آن ترس و وحشت‌ها مهمترین فرصت‌ها را ایجاد کرد."

تحقق پیش بینی های امام راحل در فروپاشی قدرت های استکباری

این ویژگی امام خمینی(ره) تولید امید از دل نا امیدی و تولید فرصت از دل تهدید و تولید امید از دل نا امیدی ویژگی های دیگری است که در سطوح دیگر در رهبری امام خامنه ای و سید مقاومت دیده می شود.محور مقاومت در طی این سه دهه بعد از ارتحال امام خمینی(ره) با تهدیدها،تحریم ها و اتهامات زیادی رو برو بوده است، اما رهبری مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین جهان از یک سو و لبیک سرباز رهبری سید مقاومت از سوی دیگر موجب شده جبهه استکبار با صرف هزینه های کلان مادی و برنامه ریزی های گسترده همواره در توطئه های منطقه ای و فرا منطقه ای خود شکست بخورند و امروز بعد از تحقق پیش بینی های امام خمینی(ره) مبنی بر فروپاشی شوروی سابق شاهد فروپاشی ایالات متحده آمریکا از داخل این کشور هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha