جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام صفایی بوشهری

امام جمعه بوشهر گفت: میزان شناخت راه امام خمینی(ره) اسلام خواهی، عدالت خواهی، استکبارستیزی و زمینه سازی ظهور مهدی آل محمد(ص) و تحقق تمدن نوین اسلامی می باشد لذا تنها راه تحقق این اهداف، مجاهدت در این زمینه و ولایتمداری نسبت به ولی فقیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در سالروز رحلت امام راحل عظیم الشأن (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، در گفتگو به خبرنگاران، فرا رسیدن رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی را تسلیت گفت و اظهار کرد: امام راحل احیاءگر اسلام ناب محمدی (ص) در تمامی ابعاد اجتماعی و سیاسی و... است.

امام جمعه بوشهر در ادامه افزود: میزان شناخت راه امام خمینی(ره) در اسلام خواهی، عدالت خواهی، استکبارستیزی و زمینه سازی ظهور مهدی آل محمد(ص) و تحقق تمدن نوین اسلامی است، لذا تنها راه تحقق این اهداف، مجاهدت در این زمینه و ولایتمداری نسبت به ولی فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: انقلابی بودن تنها راه تحقق اسلام ناب محمدی(ص) در شرایط کنونی است، همان چیزی که امام راحل عظیم الشان بر آن توصیه داشتند و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر بیان کرد: راه امام(ره) چون راه قرآن و راه پیامبر عظیم الشان و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است هرگز از بین نمی رود.

وی در ادامه به تکلیف حوزه های علمیه و دانشگاه ها و مراکز علمی در خصوص تربیت نسل آینده انقلاب اشاره کرد و افزود: حوزه علمیه در طول تاریخ حیات خود هیچ گاه به این اندازه موثر و مورد توجه جهان نبوده است، به همین جهت باید تلاش انقلابی در این سطح در ابعاد معرفی اسلام، دفاع از اسلام و تربیت نیروهای عالم و انقلابی داشته باشند و همچنین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز باید در تربیت دانشمندان متدین و انقلابی و خودکفایی علمی، سپس تولید و مرجعیت علمی ایران، تلاش جهادی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تاکید کرد: تمامی مسئولان در هر مسئولیتی باید با تلاش جهادی و منطبق با شرح وظایف خود، با ولایتمداری و وحدت کلمه در راه تحقق اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای پیشرفت و عدالت در پرتو اسلام و تقوا و اخلاق اسلامی و انقلابی عمل و مجاهدت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به بهترین الگوی اجتماعی اشاره و تصریح کرد: الگوی انقلابی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که خود را هزینه نظام و مردم کرد.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: مردم عزیز ایران با رهبری امام راحل عظیم الشأن، نهضت و انقلابی ایجاد کردند که درتاریخ جهان جایگاه ویژه ای دارد، به طوری که تمام نظام نوین سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان را متحول کرد، به همین جهت انقلاب و مردم جداشدنی نیستند و مردم عزیز ایران در مراحل مختلف مانند دفاع مقدس و زمان حاضر در جریان خدمت رسانی به هم، نشان داده اند که وفادار در مسیر انقلاب و تابع رهبری عظیم الشان هستند.

وی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی اگر بخواهند با نگاه انقلابی این انقلاب را به سرانجام برسد باید همانند دوران دفاع مقدس همواره در صحنه تابع ولی فقیه و با مجاهدت و وحدت و با روحیه انقلابی در راستای اهداف انقلاب مجاهدت کنند و سختی های این راه را بپذیرند که آینده؛ روشن و امیدبخش است.

امام جمعه بوشهر شاخصه های انقلابی گری، تقوای جمعی، تقوای اجتماعی، حفظ شعارهای انقلاب، استقلال ملی و جهاد کبیر را از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در ادامه وظیفه همگانی اقشار جامعه و سایر کارگزاران نظام را برشمرد و افزود: پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی اسلام و انقلاب، هدف گیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن، رعایت تقوای دینی و سیاسی به عنوان وظیفه همگانی تمامی آحاد جامعه در دهه پیشرفت و عدالت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد را گرامی داشت و اظهار کرد: ۱۵ خرداد هیچ گاه از صفحه تاریخ ایران محو نخواهد شد و آغازی بود برای کاری بزرگ و آن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: انتخاب مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی ایران یک لطف و عنایات الهی به ایران اسلامی بودغ وجود مبارک آن رهبر عظیم الشان، نه تنها برای ایران بلکه برای جهان اسلام یک نعمت هست.

امام جمعه بوشهر گفت: جامعیت مقام معظم رهبری کم نظیر است و تنها راه موفقیت ایران، پیروی از معظم له در تمامی عرصه ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha