پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام و رهبری

حوزه/ امروز هر برکتی نصیب کشور و انقلاب شده است، به دلیل ولایت فقیه است، چون نظام الهی است و در بسیاری از موارد، دست اعجاز الهی را دیده ایم و در همین راستا به دلیل الهی بودن حکومت دینی، شاهد سردرگمی دشمنان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سالگرد امام راحل و سالروز قیام 15 خرداد گفت: در تقویم ایران اسلامی بعضی از اتفاقات بسیار ویژه است که یکی از آنها روز 14  و 15خرداد است. این روزها در عین حال که برای مردم ایران به دلیل رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حزن انگیز بود، ولی شاهد انتخاب خلف صالح شان امام خامنه ای در جایگاه ولایت و رهبری بودیم.

مدیر حوزه علمیه چهار محال و بختیاری افزود: امام راحل خدا محور بود. این موضوع در تمام زندگی شان موج می زد و کسی که خدا را باور کند، زندگی اش در همه ابعاد خدا محور می شود.

وی اضافه کرد: خدا در سراسر زندگی امام راحل سراسر موج می زد و به همین دلیل در اوج ظفرمندانه خرمشهر فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؛ در ماجرای طبس همین مسئله را یاد آور می شود که شن ها ماموران الهی اند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به نظریه ولایت فقیه، گفت: ولایت فقیهی که ایشان عملی کرد، یک اصل مهم در مکنب شیعه است؛ بر همین اساس چون دین اسلام جهانی و کامل است، به خوبی برای همه مسائل دستور داده است. پیامبر اسلام در همه مراحل تصمیم گیری می کردند، قاضی تعیین می کردند، عزل و نصب ها را خودشان انجام می دادند. سفیر به کشورها می فرستاند و...؛ همه این ها نشان این است پیامبر حکومت داشته اند و بعد از ایشان این ولایت و اذن حکومت به امام می رسد و در زمان غیبت هم حکومت به ولی فقیه می رسد.

وی اضافه کرد: امروز هر برکتی نصیب کشور و انقلاب شده است، به دلیل ولایت فقیه است و شاهد سردرگمی دشمنان هستیم و هیچ گاه نتوانسته اند رشد و پیشرفت ایران  اسلامی را ببینند و برای جلوگیری، دائم در صدد توطئه اند. اما در همه این موارد، نظام اسلامی سرافراز ماند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی گفت: امروز ما هم باید قدردان حاکمیت دین باشیم و  شاهد هستیم که رهبری انقلاب، کشور و جهان شیعه را هدایت می کند و این از الطاف الهی است و همه این موارد در صفات امام راحل ریشه دارد. بنابراین راه امام راه ماندگار و تاریخی است، چرا که این راه، راه خدای و الهی است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha