جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید جلال رضوی مهر

حوزه/ زمانی ایده ولایت فقیه مطرح شد که اسلام از هر سوء با خطر جدی مواجه بود. امام راحل این نظریه را که در لابه لای فقه بوده، وارد صحنه اجتماعی کرد و مردم در این مسئله وارد صحنه و از این ایده حمایت کردند و الان کار به جایی رسیده که دشمنان ولایت فقیه را خطر جدی برای اهداف خود بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام راحل و ۱۵ خرداد گفت: ۱۵ خرداد بزرگترین روزشمار انقلاب اسلامی است که نه متعلق به ایران اسلامی بلکه متعلق به جهان اسلام است.

نائب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه افزود: امام راحل توانستند با ابتکار خود، نظریه فقهی ولایت فقیه را ارائه و جامعه اسلامی را از بحران نجات داده و اسلام را احیاء کند.

این کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: این موضوع همزاد رسالت نبوی است. همه اهداف انبیاء الهی و بزرگ شخصیت جهان اسلام، پیامبر که از مکه به مدینه هجرت و در مدینه حکومت ایجاده کرده است، این بوده که احکام الهی را اجرا کند و اجرای احکام نیازمند برقراری حکومت است و امام راحل این امر بزرگ را انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: امام راحل کسی بود که با اقتضاء شرایط و مکان و آمادگی پذیرش از طرف مردم حقیقت ولایت فقیه و حکومت بر مبنای اسلام را عملی کرد.

نائب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه افزود: این ابتکار امام راحل که نشان از درایت، مدیریت و شجاعت شان است، باعث شد جان و خون تازه ای در اسلام دمیده شود.

وی عنوان کرد: ما هم باید با تبعیت از احکام الهی دوران جدید تمدن اسلامی را باور کنیم و بدانیم منشأ این تمدن ۱۵ خرداد است و به همین دلیل استکبار همه تلاش خود را بکار بسته تا بتواند این ایده را در هم بکوبد.

این کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: امروز حکومت های غربی حکومت دین و ولایت فقیه را مانع بزرگ برای اهداف خود می بینند چرا که حکومت بر مبنای ولایت فقیه حکومت براساس مردم سالاری است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در ادامه با اشاره به معنای ولایت فقیه اظهار داشت: ولایت به معنای ولایت رسول الله و ائمه بر مردم و مطالبه الهی است. ولایت فقیه حکومت فرد بر جامعه نیست بلکه حکومت فقیه و عقیدتی بر جامعه و جامعه تلاش می کند تا مطالبات الهی را اجرا کند.

نائب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه افزود: بحث ولایت فقیه از مباحث علمی و همه فقها آن را قبول دارند و اگر کسی این ولایت را قبول نکند، اجتهاد خود را زیر سوال برده است. در این باب هم مخالفی نیست اما در بحث مطلق بودن نظر فقیه و مقید بودن در اصل غیبت، اختلافاتی از سوی نظریه پردازان وجود دارد. در این رابطه امام راحل و مقام معظم رهبری و کثیری از مراجع معتقد به مطلقه فقیه می باشند و امید است این ایده جهان اسلام را در مقابل دشمن بسیج کند.

وی عنوان کرد: زمانی این ایده مطرح شد که اسلام از هر سوء با خطر جدی مواجه بود. امام راحل این نظریه را که در لابه لای فقه بوده، وارد صحنه اجتماعی کرد و مردم در این مسئله وارد صحنه و از این ایده حمایت کردند و الان کار به جایی رسیده که دشمنان ولایت فقیه را خطر جدی برای اهداف خود بدانند.

این کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: همین مسئله امروز موجب شد کشور ایران دارای قدرت و امنیت و اقتدار در مباحث علمی، نظامی و... باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: امروز دشمنان در تلاش هستند تا افکار جوانان را به سمت اهداف خود فریب دهند وبه همین دلیل نباید گرفتار توطئه فکری دشمنان شد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha