پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: امام خمینی (ره) و آرمان های عدالت خواهی که از اصل اسلام ناب محمدی (ص) ریشه می گرفت از یک سو ریشه های ظلم و ستم نظام ستم شاهی را متزلزل ساخت و از سوی دیگر تعریف جدیدی از حکومت مردم سالاری دینی را برای جهانیان عرضه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزده خرداد، مراسمی با حضور طلاب سنی و شیعه شهرستان بانه برگزار شد.

ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه شهرستان بانه در این مراسم ضمن تسلیت سالروز ارتحال  امام خمینی (ره)، بیان داشت: اندیشه و منش امام خمینی(ره) چراغ راه انسان مهجور و گمشده امروز است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه نهضت امام خمینی (ره) دو قطبی بودن جهان را در هم شکست، عنوان کرد: امام خمینی (ره) و آرمان های عدالت خواهی که از اصل اسلام ناب محمدی (ص) ریشه می گرفت از یک سو ریشه های ظلم و ستم نظام ستمشاهی را متزلزل ساخت و از سوی دیگر تعریف جدیدی از حکومت مردم سالاری دینی را برای جهانیان عرضه کرد.

ماموستا خدایی ادامه داد: انقلاب اسلامی با تمام انقلاب های قرن های اخیر تفاوت های فاحشی دارد و همین تفاوت ها و برتری ها باعث گردید که بر خلاف دیگر انقلاب نه تنها تضعیف نشود، بلکه ریشه های آن در سطح جهان و بین افکار آزادیخواه توسعه یابد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون انقلاب اسلامی ایران یک نظام منسجم و مقتدر در سطح منطقه و جهان است، گفت: بعد از گذشت ۴۰ سال پرفراز و نشیب، انقلاب استوار است، لذا همین امر باعث شده است  که در سالهای اخیر دشمنی های معاندان صدچندان شود.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تعریف جدیدی از آزادیخواهی را به جهانیان معرفی کرد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تدریج ندای آزادیخواهی آزادی خواهان در گوشه و کنار جهان بلند شد و در دهه های اخیر شاهد انقلاب های بسیاری به تاسی از انقلاب اسلامی ایران در سطح دنیا بوده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha