جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری در همایش ملی حادثه تروریستی اهواز، نماد حقوق بشر آمریکایی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری گفت: اگر قیام ۱۵ خرداد ملت ایران نبود، شاید روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی به سمت دیگری می‌رفت و امروز شاهد بیداری ملت‌ها و اعتراضات سراسری در دل دنیای کفر نبودیم!.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، قیام مردم ایران در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را نقطه عطفی در نهضت امام خمینی (ره) دانست و اظهارداشت: این قیام چکیده و عصاره تلاش‌ها و مبارزات ملت ایران در طول دوره‌های تاریخی گذشته برای رسیدن به استقلال و رهایی از ظلم و ستم بود.

وی تصریح کرد: قیام ۱۵ خرداد توانست مسیر مبارزات ملت ایران را هموار سازد و پس از آن شکل مبارزات مردمی روح تازه‌ ای گرفت و مسیر مقابله با جور و استبداد اصالت و عمق پیدا کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی را محصول و ثمره نهضت امام و قیام ۱۵ خرداد دانست و گفت: انقلاب در طول این سال‌ها با وجود خباثت‌های آمریکا و استکبار بین‌الملل در مسیر خود ثابت قدم بوده و اکنون این نهضت در دنیا نوعی بیداری را سبب شده است.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: اگر قیام ۱۵ خرداد ملت ایران نبود، شاید روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی به سمت دیگری می‌رفت و امروز شاهد بیداری ملت‌ها و اعتراضات سراسری در دنیای کفر نبودیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، در پایان با اشاره به بیداری ملت‌ها در عصر امام خمینی(ره)، اذعان کرد: امام خمینی(ره) بعد از ۳۱سال هنوز نماد و شخصیت اول ایستادگی دربرابر ظلم و استکبار جهانی و دفاع از مستضعفان در جهان است و امروز شاهد ظهور و بروز این ایستادگی در دل استکبار جهانی هستیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha