جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم دنکوب

حوزه/ استاد مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) گرگان گفت: احیاء اسلام و زنده کردن عزت ایرانی، دو پرچم برافراشته به دست قدرتمند امام بزرگوار است که با انقلاب اسلامی باعث تقویت اقتدار و عظمت اسلام در جهان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم آزاده دنکوب، در جمع کارکنان مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) گرگان به مناسبت بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره)  و قیام 15 خرداد، گفت: امام خمینی(ره) اسوه و الگوی همه خوبی ها و ارزش های عصر حاضر است و گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی یک وظیفه برای آحاد ملت در راستای تبیین مجاهدت های ایشان است.

وی، احیای اسلام و تزریق روحیه خوباوری در ملت ایران را از دستاوردهای بزرگ امام راحل برشمرد و خاطرنشان کرد: احیای اسلام و زنده کردن عزت ایرانی، دو پرچم برافراشته به دست قدرتمند امام بزرگوار است که با انقلاب اسلامی باعث تقویت اقتدار و عظمت اسلام در جهان شد.

استاد حوزه خواهران به ابعاد عظیم شخصیت امام اشاره کرد و ادامه داد: تبیین شاخصه های اخلاقی امام(ره)، برای نسل جوان و نوجوانِ امروز، امری ضروری و لازم است و خطوط اصلی فکری امام(ره) به منزله نقشه راه انقلاب اسلامی، باید شناسایی و به شایستگی به نسل های بعد از انقلاب منتقل شود.

 دنکوب با بیان این که جامعه امروز نیازمند شناخت امام خمینی(ره) است، ابراز کرد: باید نسبت به تبیین و توسعه اندیشه­ های امام توجه بیشتری داشت و ایام سالگرد ارتحال امام فرصت مناسبی جهت تبیین و انتقال اندیشه های امام و قیام 15 خرداد است.

وی به شخصیت مومن و متعبد انقلابی امام(ره) اشاره کرد و گفت: امام از جنبه های مختلف قابل توصیف است، اما صفت جامعِ مومنِ متعبدِ انقلابی یعنی فردی که خود را در مقابل پرودگار متعال عبد می داند و این صفت بسیار مهمی است، ویژگی که خداوند متعال امر کرده که پیامبر بزرگ اسلام را در نمازهای یومیه به این صفت یاد کنیم .

استاد حوزه خواهران درباره قیام 15 خرداد بیان کرد: لطف الهی در این قیام مشهود بود و لازم است ملت ایران شکر نعمت الهی قیام 15 خرداد به جا آرود.

دنکوب در پایان گفت: ماهیت قیام 15 خرداد، حرکتی اسلامی–ارزشی و برگرفته از چشمه های اصیل قرآنی و روایی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha