پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سیدتوفیق

حوزه/ سرپرست مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه تصریح کرد: قیام ۱۵ خرداد آغاز نهضت بازگشت یک ملت با فرهنگ و متمد به خویشتن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سید توفیق رضایی، صبح امروز در مراسمی که با حضور معاونان و اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) به مناسبت قیام خونین 15 خرداد ماه برگزار شد، اظهار داشت: قیام مردم  ایران در ۱۵ خرداد جنبشی ماندگار و تاثیرگذار بود که سرآغاز تحولات و دگرگونی‌هایی در ساختار حکومت ایران گردید.

سرپرست مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه ادامه داد: محوریت این قیام حوزویان، مردم و در راس آن امام خمینی (ره) قرار داشت.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: قیام تاریخی 15 خرداد باعث شد چهره مزدورانه شاه و رژیم پهلوی برای همگان افشا شود.

سرپرست مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد آغاز نهضت بازگشت یک ملت با فرهنگ و متمدن و دینمدار به خویشتن بود، افزود: قیام ملت ایران در 15 خردادماه سال42 واکنشی در برابر سلسله اقدامات استعمارگران بود که سالهای سال در کشورهای ضعیف تر، اهداف استعمارگرانه را دنبال می‌کردند.

استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: از سوی دیگر ریشه‌های فرهنگی و اعتقادی ملت ایران هیچ گاه سلطه بیگانگان و اجاننب را نمی پذیرفت، لذا در مقاطع مختلف  قیام‌ها و اعتراضات گسترده ای علیه اهداف استعمارگرانه صورت پذیرفت.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: باید نقش رهبری امام خمینی (ره) در نهضت ملت ایران را بسیار مهم، استراتژیک و حساس دانست، زیرا ایشان با توجه به شناخت عمیق از مردم و ریشه‌های فکری و اعتقادی آنان، قیام‌ها را مبتنی بر اندیشه‌ها و اهداف خاص دنبال می‌کردند، به آنها جهت و به مردم روحیه می‌دادند تا این که حس استقلال طلبانه ملت ایران را به مرحله ظهور رساندند.

سرپرست مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: از سوی دیگر هنوز قیام 15 خردادماه سال 42 برای ملت ایران می تواند سرنوشت ساز و عبرت آموز باشد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب تاکنون هرگونه توطئه و دسیسه ای را تجربه کرده اند، افزود: با وحدت و انسجام مردم چشم انداز بسیار روشنی در مقابل ملت ایران وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha