پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی

حوزه/ امام راحل هیچ گاه هدف و دین را فدای روش و تاکتیک نکرد و در عین حال سیاست مدار باهوش و خلاق بود و هیچ گاه مصلحت اسلام را فدای اهداف حزبی نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به  شخصیت امام راحل گفت: امام راحل دارای روحیه بسیار بالای عرفانی، توکل بسیار و دغدغه مند، دردمند و تحول خواه در همه زمینه ها برای جامعه و کشور بود.
رئیس انجمن اصول فقه حوزه بیان داشت: ایشان شخصیت علمی و اگر مجتهد جامع الشرایط و مرجع تقلید نبود، هرگز نمی توانست رهبری حوزه علمیه قم و جامعه را عهده دار باشد و این مسئله نشان از اهمیت مرجعیت است.

این استاد درس خارج حوزه با بیان این که حضرت امام به شدت جوان گرا و معتقد به تأثیر معجزه آسای نیروی جوان بود و همچنین اعتقاد واقعی به مردم و امت داشت و در این راستا مصلحت اندیشی نمی کرد افزود: ایشان هیچ گاه هدف و دین را فدای روش و تاکتیک نکرد و در عین حال سیاست مدار باهوش و خلاق بود و هیچ گاه مصلحت اسلام را فدای اهداف حزبی نکرد.

وی گفت: او مردی زاهد و ساده زیست، سیاست مدار واقعی ولی هرگز بد اخلاقی سیاسی نداشت و با مخالفان خود با نهایت ادب برخورد می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: ایشان تخلف نزدیک ترین افراد را در صورتی که مضر اسلام ومردم بود، مسامحه نمی کرد.

این استاد حوزه بیان داشت: امام راحل به فکر آینده اسلام ومردم و حکومت بود و نسبت به رهبر آینده، جامعه را هدایت و راهنمایی کرد والان سکاندار همان شخصیتی شد که امام راحل می خواستند و در حال حاضر این راه به وسیله امام خامنه ای با اقتدار و قوت و قدرت در حال تداوم است.
۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha